Polski oddział Fiata ogłosiły ceny Fiata 500e / Fiat New 500 / Nowego Fiata 500. Niewielki miejski elektryk w wersji wyposażeniowej „La Prima” (pol. Pierwszy) ma kosztować od 154 900 złotych. Edycja z otwieranym dachem jest droższa, zapłacimy za nią od 167 900 złotych. Sądząc po kwotach, producent nie nastawia się na masowego odbiorcę. Bo nie musi.

Aktualizacja 2020/10/27, godz. 22.57: dodaliśmy szacunkowe ceny tańszych wersji na podstawie włoskiego cennika.

Fiat 500e / Nowy Fiat 500 – cena jest taka, żeby na razie nie sprzedać zbyt wielu egzemplarzy?

Wspominaliśmy o tym wielokrotnie, ale przypomnimy tę historię raz jeszcze: Fiat 500 powstał jako mały, niedrogi samochód, który miał zmotoryzować Włochy. Za pierwszym razem (Fiat 500 „Topolino”) wyszło nieźle, za drugim było już doskonale. Obydwa modele znalazły ponad 4 miliony nabywców.

Fiat 500 wskrzeszony w XXI wieku to już zupełnie inny samochód: nawiązuje do historii, jest stylowy, dobrze wyposażony, ale nie ma być tani – rolę niskomarżowego auta dla mas pełni Panda. Widać to również w najnowszym elektryku: cena Nowego Fiata 500 / Fiata 500e „La Prima” zaczyna się od 155-168 tysięcy złotych. W dniu premiery wstrzeliliśmy się w środek tego przedziału 🙂

Nowy Fiat 500 – specyfikacja i konkurenci

Wersja wyposażeniowa „La Prima” dysponuje silnikiem o mocy 87 kW (118 KM), 220 Nm momentu obrotowego i baterią o pojemności 39? (42) kWh, która obiecuje 320 jednostek zasięgu WLTP (źródło). W mieście powinno się to przełożyć na ponad 300 kilometrów na jednym ładowaniu. W trybie mieszanym będzie to do około 270 kilometrów.

Przednie reflektory wykonane są w technologii LED, fotele obito ekologiczną skórą, system multimedialny dysponuje wyświetlaczem o przekątnej 10,25 cala. Auto rozpoznaje też polecenia głosowe w wybranych językach, a jego kluczyk ma formę kamyka:

Warianty nadwoziowe Nowego Fiata 500 wraz z wprowadzoną niedawno wersją 3+1 (c) Fiat

Nowy Fiat 500 vel Fiat 500e (2021) – wnętrze (c) Fiat

Maksymalna moc ładowania na szybkiej ładowarce DC to do 85 kW, z kolei ze źródła prądu przemiennego auto obsłuży to 11 kW (3 fazy). Samochód teoretycznie lokuje się w segmencie A, jednak trudno go porównywać ze Skodą CitigoE iV czy Volkswagenem e-Up, które były kilkadziesiąt tysięcy złotych tańsze i są dostępne w ograniczonym zakresie.

> Volkswagen wstrzymał przyjmowanie zamówień na e-Up. Nie wróci do produkcji przed 2022 rokiem? Wcale?

Zdaniem redakcji www.elektrowoz.pl nacisk na „stylowość” sprawia, że auto należy zestawiać z Hondą e, BMW i3 czy Mini Electric / Cooperem SE. I tutaj Nowy Fiat 500 oferuje całkiem ciekawy stosunek możliwości do ceny. Bo:

  • Honda e jest bardziej charakterystyczna, tańsza, ale ma mniejszą baterię, więc słabszy zasięg,
  • BMW i3 ma zbliżoną baterię, jest też przestronniejsze i mocniejsze, ale droższe,
  • Mini Electric jest nieco tańsze i najbliższe stylistycznie, ma mocniejszy silnik, ale mniej pojemną baterię.

Dodajmy jednak, że najpopularniejszy z wymienionych modeli, BMW i3, nie osiągnął spektakularnej sprzedaży. Po siedmiu latach od wprowadzenia na rynek auto znalazło 200 tysięcy nabywców:

> Kupiłem używane BMW i3 94 Ah. Oto degradacja baterii po 3 latach – wymiana akumulatora po 2039 r. 🙂 [Czytelnik]

Czy jest szansa na niższe ceny Nowego Fiata 500 / Fiata 500e (2021)?

Kiedyś – być może. Wersja „La Prima” jest bogato wyposażona, więc samochód może z czasem potanieć o 10-15 procent (dotyczy uboższych wariantów). Z cennika podsuniętego przez naszego Czytelnika wynika, że najtańszy hatchback, wersja Passion, może w Polsce kosztować około 129 tysięcy złotych. Pojawi się też tania wersja Action z baterią o pojemności około 21 (24,7) kWh, która będzie dostępna za około 113 tysięcy złotych (źródło).

Warto tylko pamiętać, że do końca 2021 roku koncern FCA jest zliczany emisyjnie wraz z Teslą – za co zapłacił około 1,8 miliarda euro – więc Fiat raczej nie będzie walczył o uboższego klienta, bo nie będzie musiał tego robić. Poważniejszych ruchów cenowych spodziewajmy się dopiero pod koniec roku 2021 lub na początku roku 2022.

Oto klip reklamowy Nowego Fiata 500 w wersji 3+1, z zazębiającymi się drzwiami po prawej stronie:

Zdjęcie otwierające: wszystkie wersje Nowego Fiata 500 / Fiata 500e. Od lewej: hatchback, 3+1 (dodatkowe drzwi po prawej stronie), wersja bez dachu. Cena Nowego Fiata 500 3+1 w Polsce nie jest jeszcze znana (c) Fiat

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: