W pierwszej połowie 2022 roku najchętniej kupowanym (najczęściej rejestrowanym) samochodem elektrycznym w Niemczech był Nowy Fiat 500, niewielki elektryk segmentu A. Na drugim miejscu dojechała Tesla Model 3, na trzecim pojawił się Hyundai Kona Electric. Samochód o włos wygrał z czwartą Teslą Model Y. Pierwszy elektryk niemieckiej marki pojawił się dopiero na piątej (!) pozycji.

Jakie samochody elektryczne kupują Niemcy [wyniki I poł. 2022]

Ranking modeli prezentuje się następująco (źródło):

  1. Fiat 500 – 11 278 egzemplarzy,
  2. Tesla Model 3 – 10 801 egzemplarzy,
  3. Hyundai Kona Electric – 7 587 egzemplarzy,
  4. Tesla Model Y – 7 458 egzemplarzy,
  5. VW ID.4/ID.5 – 7 028 egzemplarzy,
  6. Opel Corsa-e – 6 531 egzemplarzy,
  7. VW ID.3 – 6 084 egzemplarzy,
  8. Renault Zoe – 6 069 egzemplarzy,
  9. Skoda Enyaq iV – 5 940 egzemplarzy,
  10. Audi e-tron/e-tron Sportback – 5 590 egzemplarzy.

Fiat wyraźnie skorzystał z tego, że Tesla miała problemy z produkcją i transportem swoich samochodów z Chin. Dobrze wypadł Kona Electric, ale trudno się temu dziwić, skoro auto oferuje spore zasięgi w wersji 64 kWh, a dzięki fabryce w Czechach jest w stanie realizować zamówienia w okresie krótszym niż pół roku. Słabo radził sobie Volkswagen, choć Niemcy i tak są bodaj jedynym krajem, w którym ID.3 potrafi wspiąć się do TOP10. Volkswagen jako koncern prezentuje się lepiej, w pierwszej dziesiątce ma cztery modele.

Fiat 500, najchętniej kupowany elektryk w Niemczech w pierwszej połowie 2022 roku (c) Fiat / Stellantis

Od stycznia do końca czerwca 2022 roku zarejestrowano w Niemczech 306 tysięcy aut elektrycznych i hybryd plug-in. Rok do roku elektryki zanotowały wzrost (167,3 tys. egzemplarzy, 13,5 procent całego rynku), PHEV-y – spadek (148,7 tys. egzemplarzy, 11,2 procent). Na drogi trafiło też 240 pojazdów zasilanych ogniwami paliwowymi (FCEV).

Wśród hybryd plug-in pierwszą trójkę stanowiły 1/ Ford Kuga, 2/ Seat Cupra Formentor oraz 3/ Mitsubishi Eclipse Cross. Niemieckie modele dojeżdżały za podium, BMW serii 3 było czwarte, Mercedes GLK plus GLC piąty (zliczane razem), Audi A3 szóste. O ile w przypadku elektryków połowę stanowiły zakupy osób fizycznych, o tyle firmy decydowały się raczej na hybrydy plug-in (dwie trzecie aut). Jeśli niemiecki rząd przestanie dotować zakupy pojazdów hybrydowych od stycznia 2023 roku, szczytu zainteresowania tymi pojazdami możemy spodziewać się w ostatnim kwartale roku 2022.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: