Niemiecki T-Magazin dowiedział się „z wiarygodnego źródła”, że europejska wersja Tesla Model 3 zostanie wyposażona w złącze CCS Combo 2. Gdyby tak się stało, samochód można by szybko ładować na Superchargerach Tesli, ale też z wykorzystaniem klasycznych stacji ładowania.
Gniazdo CCS Combo 2 w Tesli 3 – dlaczego lepsze?
Przypomnijmy: Tesla Model S oraz X sprzedawane w Europie wyposażone są w gniazdo Type 2. Zgodnie ze specyfikacją producenta (Mennekes), złącze jest w stanie obsługiwać moc ładowania wynoszącą do kilkudziesięciu kilowatów. Jednak Tesla zdecydowała się na modyfikację protokołu, dzięki czemu z użyciem Type 2 osiąga co najmniej 120 kW.
> Strefa czystego transportu – co to jest i kiedy takie strefy zaczną funkcjonować w miastach?
Problem zaczyna się wtedy, gdy pod ręką nie ma Superchargera. Właściciel Tesli może wykorzystać ładowarkę Chademo (przez przejściówkę Chademo -> Type 2), która jednak ograniczy maksymalną moc ładowania do zaledwie 50 kW.
Combo 2 lepsze niż zwykłe Type 2
Gdyby w europejskim wariancie Tesla Model 3 pojawiło się złącze CCS Combo 2, sytuacja byłaby idealna. Przy podłączeniu do Superchargera (Type 2), wszystko odbywałoby się po staremu, tj. z wykorzystaniem złącza Type 2 i maksymalnej mocy 120 kW.
Z kolei na stacjach ładowania, które nie należą do Tesli, samochód mógłby się ładować z maksymalną szybkością obsługiwaną przez urządzenie. Dziś jest to 50 kW (czyli bez zmian w stosunku do Chademo), ale w coraz większej liczbie lokalizacji pojawiają się urządzenia obsługujące 100…150…350 kW mocy:
> Mega-E uruchamia pierwszą stację ładowania 350 kW. Będzie też w Polsce
T-Magazin podaje informację o złączu CCS w Teslach 3 za „pracownikiem serwisu”. Tesla Model 3 ma zawitać do Europy w 2019 roku, choć oficjalna prezentacja auta będzie miała miejsce dziś, 12 lipca 2018 roku.
Na ilustracji: podłączanie Tesla Model 3 do ładowania (c) Tesla; zdjęcie ilustracyjne
|REKLAMA|
|/REKLAMA|