Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Elektryczny Seat Mii: 36,8 kWh baterii, 260 km WLTP zasięgu, sprzedaż od jesieni 2019. Będzie tanio?

Seat dość niespodziewanie pokazał w Oslo elektrycznego Mii (2019). Małe auto miejskie (segment A) zbudowane na bazie kolejnej generacji VW e-Upa dysponuje baterią o pojemności 36,8 kWh, która ma pozwolić na przejechanie 260 km według WLTP – czyli realnie 225-240 kilometrów w trybie mieszanym przy spokojnej jeździe.

Seat Mii Electric: dane techniczne zupełnie jak w Skodzie CitigoE iV. Cena nieznana

Seat Mii Electric właściwie nie różni się od swej czeskiej siostry, Skody CitigoE iV. Dostał te same akumulatory o pojemności 36,8 kWh i ten sam silnik elektryczny o mocy 61 kW (83 KM) i momencie obrotowym 212 Nm. Przyspieszenie do 50 km/h trwa 3,9 sekundy. Co ciekawe, Seat deklaruje, że produkcja obecnej spalinowej generacji samochodu kończy się w lipcu 2019 roku – i wtedy auto zostanie zastąpione przez wariant czysto elektryczny (źródło).

> Opel Corsa elektryczny: CENA od 124 490 zł dla wersji Edition [po premierze]

Nowy Seat Mii Electric (2019) nieszczególnie różni się też od prototypowej generacji e-Mii (2017), którą testowano na ulicach Barcelony. Wyjątkiem jest tutaj może ażurowa atrapa chłodnicy, która w pierwszej serii była zaślepiona w górnej części:

Pierwsza generacja elektrycznego Seata e-Mii

Seat Mii Electric w starej-nowej odsłonie. W roczniku (2019) atrapa chłodnicy między reflektorami ma ażurową strukturę, ale reszta właściwie się nie zmieniła

Auto wyposażone będzie w 16-calowe felgi, odświeżony kokpit, otaczające (ang. ambient) podświetlenie wnętrza oraz obszytą skórą kierownicę, dźwignię wyboru trybu jazdy („zmiany biegów”) i hamulca postojowego. Asystent utrzymania pasa ruchu stanie się standardem.

Dzięki aplikacji Seat Connect właściciel auta będzie mógł zdalnie sprawdzać jego stan i nim zarządzać. Port szybkiego ładowania CCS jest opcjonalny, co ma sens, gdy samochód uzupełnia energię w nocy, a w dzień służy do jazdy po mieście – na przykład w ramach usługi carsharingowej.

W pierwszej fazie samochód trafi na rynek niemiecki, holenderski, norweski, francuski, hiszpański, austriacki, brytyjski, szwajcarski, włoski, belgijski, duński, fiński i szwedzki. Wśród krajów, w których Seat Mii Electric (2019) będzie dostępny, zabrakło Polski – my prawdopodobnie najpierw powitamy się z elektryczną CitigoE.

Nowy Seat Mii Electric będzie produkowany w Bratysławie (Słowacja). Z tej samej fabryki wyjedzie Skoda CitigoE iV oraz nowa generacja Volkswagena e-Upa (2020). Linie montażowe ruszą w czwartym kwartale 2019 roku, na rynek auto trafi w 2020 roku. Przedsprzedaż wystartuje jesienią 2019.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Exit mobile version