Grupa PSA ogłosiła, że w fabryce w Sochaux (Francja) będzie produkowana nowa generacja Peugeota 3008 (P64), informuje L’Argus. Samochód ma być oferowany jako hybryda plug-in oraz wariant czysto elektryczny, Peugeot e-3008. Produkcja rozpocznie się w 2023 roku.

Odpowiedź Grupy PSA na Kię e-Niro dopiero za trzy lata

Peugeot 3008 to kompaktowy crossover (początek segmentu C-SUV), który dziś oferowany jest wyłącznie w wersji spalinowej i hybrydowej plug-in. Auto zbudowano w oparciu o platformę EMP2 zastosowaną również w bracie-bliźniaku samochodu, Oplu Grandlandzie X.

> Ceny hybryd plug-in w Peugeocie: od 166 500 zł dla 3008 Hybrid, od 173 900 zł dla 508 Hybrid. Tanio nie jest

Wersja czysto elektryczna ma powstać na kolejnej generacji EMP2 oznaczanej jako EMP2 v4 (czwarta wersja EMP2). Nie są znane żadne szczegóły techniczne platformy, ale jedno już wiemy: gdy prace nad nią dobiegną końca, obok Peugeota e-3008 na rynek będą mogły wjechać elektryczny Citroen C5 Aircross czy DS7 Crossback.

Pierwsze kroki w tym kierunku już wykonano: na obecnej wersji platformy EMP2 jeździ choćby dostawczy Peugeot e-Expert, którego sprzedaż ruszy w drugiej połowie roku. Jednak e-Expert jest modelem podlegającym fabrycznej konwersji na wariant bez silnika spalinowego.

Nowy Peugeot e-3008 stanowi koło ratunkowe dla fabryki w Sochaux. Wcześniej Grupa PSA przymierzała się do zamknięcia zakładów. Decyzję zmieniono dopiero po wypowiedzianej wprost obietnicy prezydenta Macrona dotyczącej pomocy publicznej dla koncernów motoryzacyjnych. Oraz zapowiedzi przyspieszenia rozwoju w segmencie napędów elektrycznych:

> Francja zainwestuje miliardy euro w motoryzację. Rosną dopłaty do elektryków, pojawiają się bonusy

Zdjęcie otwierające: obecna generacja Peugeota 3008 HYbrid (c) Peugeot

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: