Peugeot opublikował ceny Peugeota 508 Hybrid oraz Peugeota 3008 Hybrid, czyli ładowanych z gniazdka hybryd. Samochody są o kilkadziesiąt tysięcy droższe niż wersje wyposażone wyłącznie w silniki spalinowe – ich ceny są zbliżone do cen aut całkowicie elektrycznych z tych samych segmentów.

Peugeot 3008 Hybrid: cena od 166 500 zł dla wersji z napędem na jedną oś (HYbrid 225 PHEV EAT8, Allure)

Peugeot 3008 to kompaktowy crossover, a więc samochód należący do segmentu C-SUV. W podstawowej wersji wyposażenia Allure cena auta startuje od 166 500 złotych. W pakiecie otrzymujemy klasyczną hybrydę plug-in, czyli pojazd wyposażony w silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 132 kW (180 KM) oraz zintegrowany ze skrzynią biegów silnik elektryczny napędzający koła przednie o mocy 80 kW (110 KM).

Całkowita moc zespołu napędowego to 165 kW (225 KM).

Bateria Peugeota 3008 Hybrid ma 11,8 kWh pojemności (całkowitej) i pozwala na przejechanie około 34-37 kilometrów w trybie mieszanym na jednym ładowaniu [zasięgi realne; obliczenia www.elektrowoz.pl].

> Peugeot wprowadzi na rynek nowoczesne hybrydy: 508 Hybrid/Hybrid4 i 3008 GT Hybrid4. Premiera: jesień 2019

Jeśli potrzebujemy napędu na obie osie (AWD), z edycji Allure będziemy musieli przejść co najmniej na wariant GT Line. Taki Peugeot 3008 Hybrid4 300 PHEV EAT8 kosztuje już znacząco więcej, bo zaczyna się od 195 700 złotych. Ale auto ma też nieco większą baterię (13,2 kWh) i drugi silnik elektryczny przy tylnej osi o mocy 80 kW (110 KM), a jego zasięg realny na jednym ładowaniu powinien wynosić około 42-46 kilometrów [obliczenia www.elektrowoz.pl na podstawie deklaracji producenta].

Dodajmy, że w tym samym segmencie znajduje się całkowicie elektryczna Kia e-Niro, która w wersji 64 kWh – czyli z zasięgiem realnym wynoszącym 385 km, a przy ostrożnej jeździe sporo powyżej 400 km – powinna w Polsce rozpoczynać się od około 180-190 tysięcy złotych. Jedynym problemem Kii jest to, że jeszcze nie trafiła do oficjalnej sprzedaży:

> Aktualne ceny samochodów elektrycznych [październik 2019]

Różnica jest taka, że w e-Niro nie mamy szans na napęd na obie osie. W tej chwili nie istnieje na rynku elektryczny crossover (klasa C-SUV), który dysponowałby napędem na obie osie.

Peugeot 508 Hybrid: cena od 169 400 zł dla sedana i 173 900 zł dla kombi (SW) w wariantach Allure

Peugeot 508 to duże auto rodzinne, czyli samochód segmentu D – a więc wymiarowy odpowiednik całkowicie elektrycznej Tesli Model 3. Zespół napędowy samochodu jest dokładnie ten sam, co w 3008 Hybrid, ale w podstawowym wariancie wyposażenia dostaniemy 10-calowy ekran dotykowy, nawigację Peugeot, 17-calowe felgi aluminiowe oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu.

Gdybyśmy szukali wariantu wyposażonego na poziomie Tesli Model 3, z felgami o średnicy 18 cali, światłami Full LED, podgrzewanymi siedzeniami i dobrym systemem audio (Hi-Fi Focal Premium), to powinniśmy wybrać wersję GT, której cena startuje od 197 400 złotych. Dla porównania: Tesla Model 3 Standard Range Plus ma 386 kilometrów zasięgu i jest o niecałe 20 tysięcy złotych droższa:

> Aktualne ceny Tesli w Polsce [sierpień 2019]: od 214 tysięcy złotych za Model 3

Ceny Peugeota 5008 kombi (SW) w wersji hybrydowej rozpoczynają się od 173 900 złotych

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: Peugeot stosuje następującą pisownię: „HYbrid”, z dużym „HY”. Spolszczyliśmy ją w artykule.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]