Elektryczny Jaguar zadebiutował rok temu podczas salonu samochodowego Genewa 2017, ale dopiero podczas salonu Genewa 2018 dziennikarze mieli możliwość go dotknąć i nim pojeździć. Oto ich pierwsze wrażenia i opinie o elektrycznym Jaguarze oraz filmy, w których opisywali auto.

Jaguar I-Pace: cena i dane techniczne, czyli wprowadzenie

Elektryczny Jaguar I-Pace kosztuje od około 78 tysięcy euro, co stanowi równowartość mniej więcej 320+ tysięcy złotych. Samochód pozycjonowany jest między E-Pace i F-Pace.

Bateria I-Pace ma pojemność 90 kilowatogodzin (kWh), samochód jest więc tutaj w ścisłej światowej czołówce. Więcej ma tylko Audi e-tron (95 kWh), Tesla Model S 100D (100 kWh) i Tesla Model X 100D (100 kWh). Dla porównania: nowy Nissan Leaf ma baterię o pojemności 40 kWh, ale też kosztuje ponad dwa razy mniej.

Zasięg elektrycznego Jaguara to 480 kilometrów w cyklu WLTP. Amerykańska strona producenta podaje przybliżony zasięg równy 386 kilometrom. Można zatem się spodziewać, że w dobrych warunkach auto przejedzie na jednym ładowaniu 380-430 kilometrów.

Przyspieszenie Jaguara I-Pace ma wynieść 4,8 sekundy do 100 kilometrów na godzinę. Samochód napędzany jest przez dwa silniki elektryczne, po jednym na każdą oś, o  mocy 198 koni mechanicznych każdy.

> Jaguar I-Pace: dziura w masce, ogniwa, – 10 rzeczy, które warto wiedzieć

Elektryczny Jaguar: recenzje na gorąco

Jazda

Samochód ma bardzo nisko położony środek ciężkości (bateria w podłodze), dlatego dobrze się prowadzi i trzyma nawierzchni. Kierowca ma poczucie pewności auta także w zakrętach. I-Pace przypomina model F-Pace, sprawia wrażenie samochodu sportowego, a nie typowego crossovera z podatnością na przechyły.

Wnętrze

Niektórzy recenzenci zwracali uwagę, że w I-Pace nie ma charakterystycznego dla Tesli ekranu w środku oraz jest mniejszy od Modelu X. To może być istotne w Stanach Zjednoczonych, gdzie rozmiar wnętrza ma znaczenie.

Z przodu samochód dość solidnie otula kierowcę. Wykorzystane we wnętrzu materiały są wysokiej jakości, choć na podszybiu plastiki są twardsze. Tak samo jak Hyundai Kona, Jaguar I-Pace nie ma lewarka skrzyni biegów, a tylko zestaw przycisków, za pomocą których wybiera się kierunek jazdy. Klimatyzacja jest prawdopodobnie dwustrefowa.

Z tyłu jest sporo dużo miejsca na nogi. Dopiero przy kierowcy i pasażerze o wzroście powyżej 190 centymetrów ktoś będzie musiał pójść na kompromis.

Bagażnik

W zależności od źródła, podawana wielkość bagażnika wynosiła 530 lub 650 litrów. W pierwszym przypadku to nieco mniej niż Audi A6 Avant (565 litrów), w drugim – więcej.

Ładowanie

I-Pace ładowany w domu z użyciem naściennej stacji ładowania (EVSE) powinien uzupełnić energię do 80 procent w około 10 godzin. W szybkiej ładowarce obsługującej moc 100 kilowatów uzupełnienie tej samej ilości energii powinno potrwać około 40 minut.

> Stacje ładowania samochodów elektrycznych o mocy 350 kW staną na MOP Malankowo (A1)

Na najczęściej spotykanych w Polsce stacjach ładowania CCS Combo 2 o mocy do 50 kilowatów, samochód powinien uzyskać do 270 kilometrów zasięgu w godzinę (deklaracja producenta)

Zainteresowanie

O tym, jak ważny może być to model dla Jaguara, świadczy fakt, że w całym 2017 roku Jaguar Land Rover sprzedał w Norwegii 299 samochodów. Tymczasem w samym tylko marcu 2018 roku na samochód złożono 2 000 (!) rezerwacji.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 10 głosów Średnia: 4.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: