Niech kolory i wzory was nie zmylą. Audi dawno już nie było tak poważne. Oto całkowicie elektryczny Audi e-tron – inne nazwy: Audi e-tron Quattro, Audi C-BEV – który wkrótce ma rozpocząć bój o amerykański i europejski rynek.
Audi e-tron: dane techniczne, silniki, wszystko, co wiemy
Audi o modelu e-tron – wtedy jeszcze nazywanym C-BEV – opowiada co najmniej od 2015 roku. W 2017 roku dowiedzieliśmy się praktycznie wszystkiego: elektryczny crossover zostanie wyposażony w baterię o pojemności 95 kilowatogodzin (kWh), która powinna dać mu 500 kilometrów zasięgu NEDC, czyli około 336 kilometrów zasięgu realnego [ważne: te liczby mogą ulec zmianie]. Maksymalna moc ładowania to 150 kilowatów.
> BMW i4 – kolejne oficjalnie potwierdzone elektryczne BMW
Audi e-tron posiada aż trzy silniki elektryczne: dwa przy tylnych kołach i jeden z przodu. Ich łączna moc ma wynieść 429 koni mechanicznych, a z chwilowym „doładowaniem” – aż 496 koni mechanicznych. Audi chwali się, że 250 samochodów testowych przejechało ponad 5 milionów kilometrów na czterech kontynentach. A w dniach 5-6 marca samochody jeździły po ulicach Genewy.
Produkcja samochodu ma się rozpocząć w ciągu kilku najbliższych miesięcy, a pierwsze dostawy Audi e-tron mają nastąpić „pod koniec 2018 roku”. W niektórych europejskich krajach auta można zamawiać już dziś.
> Audi e-tron Sportback [WIDEO]
Tył Audi e-tron (c) Audi
Audi e-tron nad Jeziorem Genewskim (c) Audi
Elektryczne Audi e-tron na ulicach Genewy (c) Audi
Bok Audi e-tron. Kolor pomarańczowy symbolizuje baterię (c) Audi
|REKLAMA|
|/REKLAMA|