W trakcie niedawnej premiery Volvo XC40 okazało się, że w naszym kraju auto będzie dostępne tylko z silnikami D5 (diesle) i T5 (benzynowe), a później także ze słabszymi wersjami tych samych silników: D4, T3 i T4. Elektryczne Volvo XC40 w Polsce będzie dostępne tylko na specjalne życzenie.
Volvo XC40 (2018) – co wiemy
Volvo XC40 EV ma być pierwszym w pełni elektrycznym, długodystansowym modelem Volvo. Samochód wykorzystuje zupełnie nową platformę CMA (ang. Compact Module Architecture, Modułowa Architektura klasy Kompakt).
Platforma pozwala na montowanie tych samych silników spalinowych, co dotychczas, czyli turbodoładowanych jednostek benzynowych i diesli o pojemności 2.0 litra: D4, D5, T3, T4 i T5.
Elektryczne XC40 – premiera w 2019 r?
Oprócz tego CMA umożliwia także konstrukcję aut kombinowanych (hybrydowych) i całkowicie elektrycznych. To właśnie Volvo XC40 ma być pierwszym w pełni elektrycznym autem firmy. Według spekulacji zasięg elektrycznego XC40 ma wynosić co najmniej 320 kilometrów.
Co ciekawe, nowe Volvo XC40 ma być pierwszym autem koncernu, do którego zawita mniejszy, trzycylindrowy silnik (o pojemności 1.5 litra). Ma on być dostępny zarówno w wersji spalinowej auta, jak też w hybrydzie.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|