Jak dowiedział się Car Magazine, rocznik modelowy (2023) Porsche 718 Boxster/Cayman będzie dostępny w wersjach spalinowych oraz czysto elektrycznych. Magazyn spekuluje, że samochody będą miały około 300 kW (~400 KM) mocy.
Porsche Boxster Electric? Ma być, za 4 lata
Według informacji uzyskanych przez Car Magazine, auta będą wyposażone w jeden (RWD) lub dwa (AWD) silniki napędowe, co nie jest szczególnym odkryciem, jeśli wziąć pod uwagę dotychczasową ofertę producenta. Samonośne nadwozie ma być wykonane z aluminium.
Dość zaskakująca jest informacja, że nowe Porsche 718 będzie dzieliło zespół napędowy z elektrycznym Audi TT („Audi TTE”, źródło). Otóż niemiecki Auto Bild utrzymuje, że TT wypadnie z rynku i zostanie zastąpione przez crossovera o roboczej nazwie Audi eTTron. Warto zapamiętać ten niejednorodny przekaz, bo za dwa do czterech lat będziemy mogli zweryfikować, któremu z pism warto wierzyć, a które zmyśla:
> Audi eTTron – elektryczny crossover do walki w segmencie C-SUV? [Auto Bild]
Lutz Meschke, cytowany przez Car Magazine wiceprzewodniczący Porsche, podkreśla, że nie powinniśmy nastawiać się na razie na elektryczne 911. Jednak dla przyszłych generacji Porsche 718 kompletna elektryfikacja może być krokiem w dobrą stronę – a sam samochód powstałby na zupełnie nowej platformie, która mogłaby następnie trafić do innych marek.
Zdjęcie otwierające: Porsche 718 Cayman S (po lewej) oraz Porsche 718 Boxster S (po prawej). Zdjęcie ilustracyjne (c) Porsche