Dyrektor generalny działu systemów napędowych Toyoty udzielił wywiadu portalowi WardsAuto. Wyznał, że jego zdaniem baterie ze stałym elektrolitem (ang. solid-state) będą gotowe do pilotażowych projektów na początku następnej dekady, ale do samochodów trafią raczej w okolicy 2030 roku.
Strategia Toyoty? Stare hybrydy i… może PHEV
Spis treści
Shinzuo Abe, główny specjalista Toyoty ds. systemów napędowych, podkreśla, że w ciągu najbliższych dziesięciu lat dla Toyoty najważniejsze będą hybrydy. Jego zdaniem mają one przewagę nad autami czysto elektrycznymi, choć ma świadomość, że niektórzy producenci przeskakują od diesli od razu do elektryków:
> Audi Q6 e-tron: premiera 30 sierpnia, dostępność od września 2018?
Miłośnikom Toyoty i Lexusa Abe zostawił cień nadziei: obecne systemy napędowe mogą zostać wykorzystane w hybrydach plug-in. Jeżeli japoński producent zdecyduje się na zmianę podejścia, technologia jest gotowa. Z tym zastrzeżeniem, że klucz stanowi tutaj słowo „jeżeli”: Toyota uważa, że poradzi sobie z zaostrzonymi normami emisji wykorzystując stare hybrydy (tj. bez możliwości ładowania z gniazdka, zasilane tylko benzyną).
Elektryczne Toyoty? Jeszcze nie: klienci nie chcą, baterie duże i drogie
Firma nie planuje na razie inwestycji w pojazdy czysto elektryczne ze względu na koszty, rozmiary i wagę baterii oraz proces ładowania, który nie jest bezproblemowy dla użytkowników. Co ciekawe, Abe uważa, że auto wielkości Priusa potrzebowałoby baterii o pojemności zaledwie 40 kWh, żeby przejechać 400 kilometrów na jednym ładowaniu. Jednak jego zdaniem samochody elektryczne na razie nie są atrakcyjne dla klientów, więc same spadające ceny baterii tutaj nie pomogą.
Swego czasu spekulowano, że Toyota zaprezentuje samochód elektryczny z bateriami solid-state już w 2022 roku. Shinzuo Abe przyznaje, że baterie ze stałym elektrolitem w pilotażowych testach mogą pojawić się na początku przyszłej dekady. Ale do masowego odbiorcy produkt nie trafi przed 2030 rokiem.
> Elektryczna Toyota C-HR w 2020 roku. W Chinach…
|REKLAMA|
|/REKLAMA|