Czeski portal Auto.cz zdobył zdjęcia Skody Enyaq iV ze znacznie słabszym kamuflażem niż na oficjalnej prezentacji. Auto skojarzyło się dziennikarzom z „Japoncem”, Suzuki S-Cross. Z żółtej Skody Vision iV zostały chyba tylko zarysy linii w dolnej części przodu samochodu.
Skoda Vision iV: pięć wersji samochodu, produkcja pod koniec roku
Na zdjęciach z Czech widać klasycznego crossovera o niezbyt przyciągającej oko linii. Uważny obserwator dostrzeże echa Vision iV na przedzie auta, ale trudno mówić tutaj o jakimś szczególnie zadziornym wzornictwie. Ot, typowe auto elektryczne z dobrym stosunkiem możliwości do ceny. I dobrze, bo właśnie takich modeli – z wystarczającym zasięgiem i w przystępnej cenie – najbardziej nam dziś potrzeba.
Dane techniczne Skody Enyaq iV znamy od kilku godzin. Producent chce wprowadzić na rynek pięć modeli różniących się pojemnościami baterii i liczbą silników:
- Skoda Enyaq iV 50 – 52 (55) kWh baterii, RWD, silnik 109 kW / 148 KM, zasięg: 340 jedn. WLTP, czyli do 290 kilometrów realnie,
- Skoda Enyaq iV 60 – 58 (62) kWh baterii, RWD, silnik 132 kW / 179 KM, zasięg: 390 jedn. WLTP, czyli do 330 kilometrów realnie,
- Skoda Enyaq iV 80 – 77 (82) kWh baterii, RWD, silnik 150 kW / 204 KM, zasięg 500 jedn. WLTP, czyli do 430 kilometrów realnie,
- Skoda Enyaq iV 80X – 77 (82) kWh baterii, AWD, silniki 195 / 265 KM, zasięg 460 jedn. WLTP, czyli do 390 kilometrów realnie,
- Skoda Enyaq iV vRS – 77 (82) kWh baterii, AWD, silniki 225 kW / 306 KM, zasięg 460 jedn. WLTP, czyli do 390 kilometrów realnie.
Bezpośrednią konkurencją elektrycznej Skody będzie Volkswagen ID.4, a w swoim przedziale cenowym Czesi będą się prawdopodobnie musieli zetrzeć z chińskim Aiways U5.
Dalekowschodni konkurent jest minimalnie większy, w standardzie oferuje baterię 63 kWh i silnik o mocy 125 kW (170 KM). Spodziewana cena U5 w momencie premiery to około 150-170 tysięcy złotych, jednak Chińczycy chcą zejść niżej – w 2019 roku odgrażali się nawet równowartością 110 tysięcy złotych.
Wróćmy do elektrycznej Skody. Ostateczna prezentacja auta ma nastąpić w tym roku, wtedy też zostanie udostępniona limitowana do 1 895 egzemplarzy „Edycja Założycielska”. Produkcja samochodu ruszy pod koniec roku. Skoda Enyaq iV będzie zjeżdżała z linii montażowych w Mlada Boleslav, niewykluczone zatem, że patrzymy na pierwszy model bazujący na MEB spoza Zwickau.