Jak informuje Puls Biznesu, spółka ElectroMobility Poland (EMP) została dokapitalizowana kwotą 40 milionów złotych, co podniosło jej kapitał zakładowy do 70 milionów. Ma to pozwolić jej na kontynuowanie prac nad Polskim Samochodem Elektrycznym. Nie wiadomo, czy deklarowane wcześniej terminy zostaną dotrzymane.
Więcej pieniędzy na Polski Samochód Elektryczny
Spis treści
Początkowy kapitał spółki ElectroMobility Poland wyniósł 10 milionów złotych. W 2016 roku zrzuciły się na niego cztery państwowe spółki: PGE, Tauron, Energa i Enea. Na początku roku 2018 dosypano kolejne 20 milionów i zadecydowano o wymianie prezesa, niekoniecznie w tej właśnie kolejności.
> Musk: Prawdopodobnie za rok samochody będą potrafiły SAME dostarczyć się do nabywcy
Teraz Puls Biznesu wyśledził w raportach finansowych spółki, że została ona dokapitalizowana kwotą 40 milionów złotych, po 10 milionów od każdego z udziałowców. Decyzję podjęto 4 października 2018 roku. Dodatkowe pieniądze chyba jednak nie ośmieliły prezesa spółki, ponieważ… nie pojawił się on podczas zebrania Parlamentarnego Zespołu ds. Energetyki na temat elektromobilności, które odbyło się 23.10. Powinien on tam być jednym z kluczowych gości (źródło).
Kapitał zakładowy powiększony z 30 do 70 milionów
Według informacji cytowanych przez Dziennik Gazetę Prawną, „…walne zgromadzenie EMP podjęło uchwałę w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego spółki. Decyzja ta była przewidziana harmonogramem prac EMP oraz zgodna z jej biznesplanem. Środki przekazane spółce przeznaczone są na realizację kolejnych etapów prac nad powstaniem polskiego samochodu elektrycznego” (źródło). Spółka nie podaje żadnych dodatkowych informacji na temat pieniędzy „ze względu na interes EMP oraz jej partnerów biznesowych”.
> Niemiecki minister: Kiedy w końcu zrobimy samochód w połowie tak seksowny jak Tesla?
Nie są znane postępy prac nad Polskim Samochodem Elektrycznym. Spółka nie informuje o kamieniach milowych ani uzgodnieniach. W październiku 2018 roku udało się uruchomić nową stronkę ElectroMobility Poland: Portal Misja Elektromobilność został przygotowany przez spółkę ElectroMobility Poland SA w celu popularyzacji i edukacji w zakresie elektromobilności. Strona prezentuje autorskie analityczne artykuły i opracowania związane z zelektryfikowanym transportem oraz korzyściami, wynikającymi z wdrażania bardziej ekologicznych form transportu.
Według danych portalu Alexa, strona ma dziś oglądalność na poziomie poniżej około 2 tysięcy użytkowników miesięcznie (tj. niemierzalną). Prawdopodobnie jest to około 200-300 uu miesięcznie. Na wyżej wymienionej stronie WWW Toyota Prius pojawia się na pierwszym miejscu w artykule o gwiazdach kochających samochody elektryczne…
Na ilustracji: jeden z projektów biorących udział w Konkursie na Polski Samochód Elektryczny (c) Mind Brain Design, ElectroMobility Poland S.A.