Ciekawy przypadek opisany przez portal Electrek. Chevrolet Bolt, choć nie jest drogi i oferuje bardzo dobry zasięg na baterii, sprzedaje się w Stanach Zjednoczonych coraz słabiej. Czyżby było to ostrzeżenie dla innych producentów elektryków, że nie samym zasięgiem człowiek żyje?
Chevrolet Bolt byłby dobry, gdyby nie Tesla?
Jak wylicza dziennikarz portalu Electrek, Bradley Berman, który sam jeździ Boltem, w 2019 roku sprzedaż elektrycznego Chevroleta spadła o 8,8 procent w stosunku do roku 2018 i aż o 29,5 procent w stosunku do roku 2017 (źródło). I to mimo tego, że ten zgrabny hatchback segmentu B oferował 383 kilometry na jednym ładowaniu i niezły stosunek możliwości do ceny – a nowy rocznik modelowy (2020) obiecuje aż 417 kilometrów zasięgu na baterii.
Jednak według dziennikarza sam zasięg nie wystarczy. W miłujących benzynę Stanach Zjednoczonych potrzebna jest zachęta finansowa, która do modelu już wygasła. Co istotne: choć dofinansowanie do Tesli 3 zaczęło się kończyć w dokładnie tym samym momencie, co dopłata do Chevroleta Bolta, firma Elona Muska nieszczególnie odczuła problem.
Problemem elektryka General Motors ma być to wszystko, czego mu brakuje w stosunku do głównego konkurenta: moc ładowania jest słaba, w porywach ledwie przekracza 50 kW, więc postój przy ładowarce jest dłuższy. Oprócz tego producent samochodu nie dysponuje krajową siecią stacji ładowania, a w aucie nie ma zaawansowanych mechanizmów wspomagania kierowcy – ba, nie ma nawet adaptacyjnego tempomatu!
Zdaniem Bermana może być to ważna wskazówka dla innych firm, które chcą konkurować z Teslą. Liczy się bowiem nie tylko sam pojazd z napędem elektrycznym, ale też komfort podróżowania nim, spokój ducha wynikły z dostępności sieci stacji ładowania, szybkie uzupełnianie energii, czy wreszcie poczucie, że producent troszczy się o model, pracuje nad nim i nadal go ulepsza.
> Tesla zwiększy moc, zasięg i szybkość ładowania za pomocą… aktualizacji oprogramowania
Cena Chevroleta Bolta startuje w Stanach Zjednoczonych od 36 620 dolarów. Najtańsza Tesla Model 3 kosztuje 39 990 dolarów.
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: Chevrolet Bolt dostępny jest na naszym kontynencie w ograniczonej liczbie jako Opel Ampera-e.