Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Do końca 2020 roku Audi chce mieć zelektryfikowane auto w każdym segmencie

Audi zapowiedziało, że do końca 2020 roku wprowadzi na rynek 12 modeli samochodów, które będą hybrydami plug-in albo czystymi elektrykami. Producent chce mieć zelektryfikowany model w każdym segmencie, w którym jest obecny. Do 2025 roku firma zaoferuje już około 30 modeli wyposażonych w silnik elektryczny.

Audi z gigantyczną e-ofensywą

Audi planuje wytwarzać samochody na bazie dwóch platform: PPE rozwijanej z Porsche oraz MEB zapożyczonej od Volkswagena. To jednak odleglejsza przyszłość, ponieważ w tej chwili bazą jest platforma MLB/MLBEvo, a „po drodze” do PPE pojawi się jeszcze J1, czyli podwozie Porsche Taycan.

> Audi i Porsche ścięło koszty platformy PPE po rozebraniu Tesli Model 3. Tesla okazała się za dobra

Prezes Audi, Bram Schot, spodziewa się, że ludzie będą przesiadać się na elektryki szybciej niż firmie się wydawało. Stąd chęć wprowadzenia 12 modeli do końca 2020 roku. Spróbujmy je policzyć (hybrydy ładowane z gniazdka, plug-in, zaznaczyliśmy kursywą):

  1. Audi e-tron (MLB/MLBEvo),
  2. Audi A6 TFSIe (MLB/MLBEvo?),
  3. Audi A7 TFSIe (MLB/MLBEvo?),
  4. Audi A8 TFSIe (MLB/MLBEvo?),
  5. Audi Q5 TFSIe (MLB/MLBEvo?),
  6. Audi e-tron Sportback (MLB/MLBEvo),
  7. Audi Q2L e-tron (MQB?),
  8. Audi e-tron GT (Porsche J1),
  9. Audi Q4 e-tron (MEB).

A zatem w ciągu nadchodzących 21 miesięcy powinniśmy spodziewać się jeszcze trzech premier. W tym, najpóźniej w przyszłym roku powinny zostać zaprezentowane Audi Q7 TFSIe oraz Audi A3 TFSIe, co oznacza, że został jeden model. Mówi się, że będzie nim pierwszy crossover Audi zbudowany na platformie PPE – odpowiednik elektrycznego Porsche Macan. Jego nazwa nie jest znana.

> Nowe Porsche Macan WYŁĄCZNIE elektryczne, bez silników spalinowych. Sprzedaż od 2022?

Dodajmy, że symbol e-tron został zarezerwowany dla samochodów czysto elektrycznych. Hybrydy plug-in będą nosiły oznaczenie TFSIe, które podpowie nam, że mamy do czynienia z silnikiem elektrycznym sparowanym z benzynowym. Według oficjalnych zapowiedzi warianty TDIe – hybrydy plug-in z dieslem – nie będą produkowane.

Ilustracja otwierająca: schemat budowy Audi e-tron GT (c) Audi

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version