Rimac Concept One to wyjątkowy samochód elektryczny. Sportowe auto ma 1 224 konie mechaniczne mocy i moment obrotowy wynoszący 1 600 niutonometrów. Dlaczego więc Concept One przegrywa z Tesla Model S P100DL na 1/4 mili? Odpowiedź tkwi prawdopodobnie w… skrzyniach biegów.
Rimac Concept One – dane techniczne
Spis treści
Auto chorwackiego producenta – u drzwi którego inwestorzy ponoć ustawiają się w kolejkę – to jeden z najpotężniejszych samochodów na świecie: Concept One ma moc 1 224 KM, moment obrotowy 1 600 Nm, szybkość maksymalną 355 km/h. Ale od 0 do 97 kilometrów na godzinę (0-60 mph) rozpędza się w niecałe 2,4 sekundy, podczas gdy Tesla Model S P100D w trybie Ludicrous (Tesla Model S P100DL) potrzebuje na to zaledwie 2,28 sekundy.
Skąd te różnice, skoro w zestawieniu Model S vs Concept One ten drugi pod każdym względem jest lepszy, a w dodatku waży mniej? Otóż Tesla Model S została zoptymalizowana do przyspieszania na granicy przyczepności. Tymczasem Concept One miał zarówno świetnie przyspieszać, jak też osiągać bardzo duże szybkości jazdy. W tym celu zastosowano w nim unikalne rozwiązanie.
> eTwinsterX – silnik elektryczny ze zintegrowaną skrzynią biegów
System napędowy Concept One: cztery silniki, cztery przekładnie, w tym 2 dwusprzęgłowe!
Rimac Concept One ma cztery niezależne silniki elektryczne, po jednym na każde koło. Oprócz tego przednie koła samochodu wyposażone są w skonstruowana przez Rimac Automobili jednobiegowe przekładnie.
Prawdziwa bomba kryje się z tyłu: zamontowane tam silniki połączone są z kołami za pomocą dwubiegowych, dwusprzęgłowych przekładni. To prawdopodobnie one wpływają na spowolnienie auta przy przyspieszaniu, ale jednocześnie pozwalają na osiągnięcie szybkości maksymalnej wynoszącej 355 km/h oraz na większy zasięg przy typowej jeździe autostradowej.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|