Chińska firma Great Wall Motor zaprezentowała samochód ORA R1, którego cena – po uwzględnieniu rządowych dofinansowań – zaczyna się od 59 800 yuanów, co daje równowartość 33 tysięcy złotych. Bez dofinansowań auto rozpoczynałoby się od równowartości około 40 tysięcy złotych. To nie tak dużo, jeśli wziąć pod uwagę parametry pojazdu.

ORA R1: dane techniczne i wszystko, co wiemy

ORA R1 wyposażony jest w baterię o pojemności 33 kWh. Według producenta pozwala ona na przejechanie 312 kilometrów na jednym ładowaniu, ale należy pamiętać, że w Chinach obowiązuje odmiana procedury NEDC, która mocno zawyża wyniki. Realny zasięg ORA R1 to raczej 200-210 kilometrów, co i tak jest całkiem niezłym osiągnięciem jak na takiego malucha.

> NIEMCY. Tesla otworzyła konfigurator Tesla Model 3, cena od 55 400 euro, co dałoby 263 tysiące złotych w Polsce

Gorzej jest z silnikiem, jego moc to 35 kW (48 KM), czyli lepiej niż w przypadku ZD D2S, ale słabiej już nawet od spalinowego Daewoo Matiz – choć trzeba podkreślić, że R1 ma moment obrotowy dostępny od samego początku.

Nie wiadomo, czy producent zdecyduje się na ekspansję poza Chiny – Great Wall Motor swego czasu deklarowało chęć wyjścia z Państwa Środka, ale efektów na razie nie widać.

Samochód oferowany jest z trzyletnią gwarancją (lub 120 tysięcy kilometrów), z czego bateria i zespół napędowy objęte są gwarancją ośmioletnią (lub 150 tysięcy kilometrów). Wzorniczo auto wydaje się nawiązywać do Hondy Urban EV, choć jest to raczej inspiracja niż kopia produktu.

Dla porównania Honda Urban EV:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 4.8]