W ciągu najbliższych lat Audi planuje wprowadzenie na rynek niewielkiego elektrycznego Audi, które powstanie na platformie MEB Entry – twierdzi Auto Express. Samochód rozwijany jest przez Seata, ma wyróżniać się niską ceną, choć to ostatnie niekoniecznie pod marką Audi.

Małe elektryczne Audi jako element szerokiego portfolio

Audi A1 zostało po raz pierwszy zaprezentowane na wystawie w Tokio w 2007 roku. Samochód nosił wtedy nazwę Audi Metroproject Quattro i, co ciekawe, był hybrydą plug-in z silnikiem spalinowym o pojemności 1,4 litra i silnikiem elektrycznym o mocy 30 kW (41 KM). Pojemności baterii nie podano.

Niedługo później, w 2010 roku, niemiecki producent pokazał kolejną, jeszcze ciekawszą hybrydę plug-in: Audi A1 e-tron. Podstawowym silnikiem był w niej silnik elektryczny, a silnik spalinowy z wirującym tłokiem służył tylko w roli range-extendera (generatora energii).

Ostatecznie wyszło jednak na jaw, że żadnego z tych modeli nie planowano produkować.

> Renault: Elektryczna Dacia na bazie K-ZE dopiero w 2021 lub 2022 roku. Będzie dużo hybryd

Elektryczne Audi, o którym opowiada teraz Auto Express, ma powstać na platformie „MEB Entry”, czyli uproszczonej wersji platformy MEB. Ma ono rozszerzać portfolio linii e-tron, można się więc spodziewać jakiejś wariacji właśnie Audi A1 lub, biorąc pod uwagę popularność BMW i3, Audi A2. Zasięgi samochodu byłyby miejskie, więc w granicach 200-250 kilometrów.

Auto Express spodziewa się również niskiej ceny auta. Przy Audi wydaje nam się to mało prawdopodobne, ale premierze platformy MEB Entry mogłoby towarzyszyć wprowadzenie na rynek innych modeli koncernu Volkswagena, które faktycznie mogłyby być tańsze (Volkswagen ID.1, Volkswagen ID.2).

Samochód ma zadebiutować na rynku w 2022 roku.

> Pierwsze dostawy Volkswagena ID.3 już pod koniec marca w Wielkiej Brytanii? [ThisIsMoney]

Zdjęcie otwierające: Audi Metroproject Quattro Concept, wizualizacja (c) Audi

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]