Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Czy baterie w „elektrykach” się zużywają? Ile pojemności tracą po latach? [DANE, aktualizacja]

Tesloop to amerykańska firma oferująca luksusowy transport w samochodach Tesla Model X i Tesla Model S. Firma zdecydowała się podzielić informacją o zużyciu (degradacji) baterii, które są często ładowane i mocno wykorzystywane.

Według przedstawicieli firmy, akumulatory w Tesla Model S po przejechaniu 322 tysięcy kilometrów wykazują zużycie na poziomie 6 procent.

Baterie w Tesli – jak się zużywają?

Zgodnie z informacją podaną przez Tesloop, akumulatory były regularnie ładowane do pełna i rozładowywane. Po 15 miesiącach działania i przejechaniu 200 000 mil (321 869 kilometrów) poziom zużycia baterii wyniósł 6 procent.

> Nissan Leaf: ile można przejechać przy migającym zasięgu?

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Co ciekawe: po przekroczeniu 200 000 mil przebiegu, samochód niespodziewanie się wyłączył, mimo że oprogramowanie deklarowało jeszcze niewielki zasięg. Jak tłumaczył im inżynier z Tesli, był to efekt „chemii w bateriach” przy tak dużym przebiegu.

Zużycie baterii w autach na prąd [FORUM]:

Choć artykuł nie jest najnowszy, komentarze pod nim są ciągle żywe. Oto informacje dotyczące zużycia baterii w innych modelach, które podają pod nim użytkownicy:

Nissan Leaf (2014) Jarka. Leaf Spy pokazuje SOH (State of Health / Stan Zdrowia) baterii na poziomie 91 procent, co oznacza zmniejszenie pojemności o 9 procent od momentu produkcji. (c) Jarek / Facebook

> „Elektryki” zarabiają jako… elektrownie – nawet 1 300 euro rocznie!

Jak ktoś słusznie oszacował w komentarzach, współczesne baterie litowo-jonowe mają określony czas życia. Im jednak są większe, tym tym większy przebieg na jednym ładowaniu. Dlatego Tesla Model S po 1 000 ładowaniach (ok. 322 tysiące kilometrów) straciła 6 procent pojemności baterii, a auto o dwukrotnie mniejszej pojemności akumulatorów straciłoby 12 procent pojemności – ponieważ miałoby za sobą dwa razy więcej cykli ładowania.

/Temat jest rozwojowy, dlatego będziemy go pilnować/

Warto poczytać: At 200,000 Miles, This Tesla Model S Experienced Only 6% Battery Degradation

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version