Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Cupra Born będzie tańszym i ładniejszym wcieleniem VW ID.3? Ładniejszym tak, tańszym raczej nie

Osoby, które obserwują strategię cenową koncernu Volkswagena dla aut na platformie MEB, muszą czuć lekkie zdziwienie porównując ceny samochodów marki Volkswagen ze Skodą – Skody bywają droższe. Okazuje się, że podobnie będzie z Cuprą, ma być lokowana między segmentem popularnym a premium. Zaczyna się już teraz, od Cupry Born.

Cupra UrbanRebel w 2025 roku. O 25 procent droższa od porównywalnego od Volkswagena!

Nową strategię cenową Wayne Griffiths, prezes Cupry, ujawnił podczas prezentacji niewielkiego auta elektrycznego, które nazwano Cupra UrbanRebel. Samochód w cywilnej postaci ma się pojawić dopiero za cztery lata, w 2025 roku, i ma być o 5 000 euro droższy niż jego baza, mały elektryk Volkswagena, prawdopodobnie VW ID.2. Volkswagen ma bowiem startować od 20 000 euro, Cupra będzie zaczynała się od 25 000 euro:

Wersja Cupra samochodu będzie wyceniona wyżej, ponieważ chcemy, żeby była pozycjonowana między segmentem masowym i premium – powiedział Griffiths (źródło).

Takiego taniego elektryka będzie miała też Skoda – nieoficjalnie mówi się, że zostanie nazwany Skoda Elroq – i spodziewamy się, że on również zostanie wyceniony podobnie lub nieco drożej niż odpowiedni Volkswagen.

Sam UrbanRebel ma być bardzo podobny do wersji produkcyjnej. Prezes zdradził, że wystarczy zdjąć skrzydło i spojler, by uzyskać wariant bliski wersji finalnej. Nie spodziewajmy się jednak, że utrzyma ona parametry konceptu, który miał 320 kW (435 KM) mocy w szczycie i 250 kW (340 KM) w trybie ciągłym. Producent deklaruje, że auto rozpędza się do 100 km/h w 3,2 sekundy, czyli lepiej niż Tesla Model 3 Performance:

Cupra UrbanRebel. Bez spojlera i skrzydła ma być „bardzo bliski” wersji produkcyjnej (c) Cupra

Cupra Born i ceny w Polsce

A wracając do Cupry Born: ceny modelu w Niemczech już są znane i już wiadomo, że auto w podstawie otrzymało nieco większą baterię niż ID.3 (51 zamiast 45 kWh) i że jest droższe. Model prezentuje się nowocześniej niż Volkswagen ID.3, ma też bardziej tradycyjne wnętrze z wyświetlaczem  środkowym większym niż znajdziemy nawet w ID.4.

W Polsce zapowiadane są bardziej tradycyjne warianty: Cupra Born 45 i Cupra Born 58, z bateriami o pojemnościach odpowiednio 48 i 58 kWh. Pierwszy obiecuje 349 jednostek WLTP zasięgu, drugi ma 427 jednostek. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że ich ceny mają zostać ujawnione w nadchodzącym kwartale.

Cupra Born jest bratem VW ID.3, modelem na platformie MEB. W przyszłości może zyskać napęd na obie osie oraz baterię o pojemności 77 kWh. Samochód został pierwotnie zaprezentowany jako Seat el-Born, ale z czasem okazało się, że będzie sprzedawany pod marką Cupra.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version