W konfiguratorze Skody pojawiły się ceny Skody Enyaq iV 80x, czyli wersji z napędem na obie osie. Samochód zaczyna się od 225 900 złotych w podstawowej wersji wyposażenia, przyspiesza do 100 km/h w 6,9 sekundy i oferuje 496 jednostek WLTP zasięgu. Wersja Sportline 80x to ten sam napęd i nieco bardziej sportowe wzornictwo.

Konkurencja: VW ID.4 GTX, Audi Q4 e-tron 50 Quattro, Mercedes EQA 300 4Matic.

Skoda Enyaq iV AWD z cenami startowymi jak Volkswagen ID.4 GTX. Większy bagażnik, ale wolniejsza

Konfigurator i ceny Skody Enyaq iV 80x / Sportline 80x: TUTAJ.

Bazowe ceny VW ID.4 GTX i Skody Enyaq iV 80x są niemal identyczne (225 900 zł vs 226 190 zł), ale, wbrew pozorom, samochody istotnie się różnią. W Volkswagenie otrzymujemy najmocniejszą i najszybszą wersję o mocy 220 kW (299 KM), która przyspiesza do 100 km/h w 6,2 sekundy. W Skodzie natomiast mamy tę samą baterię (77 kWh) i mniej mocy (195 kW / 265 KM), co przekłada się na wolniejsze przyspieszanie do 100 km/h (6,9 sekundy).

Oczywiście to nadal jest doskonała dynamika, która zarezerwowana była dla wolnossących V8-ek lub doładowanych silników benzynowych o pojemności od około 2 litrów.

W zależności od wersji producent deklaruje 495 (80x; w Polsce „496”) lub 488 (Sportline 80x) jednostek WLTP zasięgu, co powinno przełożyć się na maksymalnie 424 lub 417 kilometrów w trybie mieszanym. W standardowym wariancie wyposażenia konfigurator sugeruje nam błękitny lakier Błękit Race (+3 100 zł, 80x) lub Czerwień Velvet (+5 150 zł, Sportline 80x), ale możemy zamienić go na darmowy niemetalizowany Błękit Energy. Felgi w 80x są 19-calowe, wnętrze Loft posiada ręcznie regulowane fotele i materiałową tapicerkę. Za znany ze zdjęć prasowych zestaw z jasnobrązową sztuczną skórą (ecoSuite) dopłacimy 8 900 złotych:

Za aktywny tempomat w pakiecie Assisted Drive Basic dopłacimy 3 900 złotych, za autoalarm 1 200 złotych za funkcję plus co najmniej 4 350 złotych za pakiet Convenience Basic dla Alarmu. Aby mieć podgrzewane przednie fotele i trójstrefową klimatyzację, musimy kupić pakiet Climate Basic za 2 300 złotych. Żeby dodać manetki zmiany rekuperacji i podgrzewanie kierownicy, musimy wybrać pakiet Drive Sport Basic. Wśród opcji po raz pierwszy pojawiła się podświetlana LED-ami atrapa chłodnicy, która w pakiecie Light and View Plus kosztuje 9 800 złotych.

Słowem: robi się jak w Mercedesie lub Audi, ważne funkcje rozrzucono tak po pakietach, żebyśmy musieli wybrać co najmniej trzy z nich, oczywiście odpowiednio dopłacając. Jeśli za podstawowy wariant z interesującym nas wyposażeniem zatrzymamy się w okolicach co najmniej 240 tysięcy złotych, to będzie dobrze.

A co mamy w standardzie? W konfiguratorze przewijają się błędy – przyjrzyj się napędowi na pierwszej ilustracji – dlatego możemy jedynie domniemywać, że w bazowej cenie otrzymamy ładowarkę pokładową o mocy 11 kW (AC) oraz możliwość korzystania ze stacji szybkiego ładowania z mocą 125 kW (DC).

Pojemności bagażnika Skody Enyaq iV 80x nie podano, zakładamy jednak, że wynosi 585 litrów według VDA, bo w edycji AWD dodatkowy silnik  zamontowany jest z przodu. Jeśli chodzi o bezpośredniego odpowiednika Volkswagena ID.4 GTX, to będzie nim Skoda Enyaq iV vRS, która pojawi się w przyszłości.

Konfigurator i ceny Skody Enyaq iV 80x / Sportline 80x: TUTAJ.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]