We wtorek, 30 czerwca 2020 roku, został oficjalnie zaprezentowany Citroen e-C4 oraz jego spalinowy brat, Citroen C4. Wiemy już, że elektryczny C4  będzie technologicznym bratem-bliźniakiem Corsy-e czy Peugeota e-2008, wykorzysta dokładnie ten sam zespół bateryjno-napędowy, choć w innym nadwoziu.

Citroen e-C4: wymiary, specyfikacja, …

Citroen od początku podkreślał, że samochód należy do segmentu C, jest więc raczej spadkobiercą osobowego C4, a nie C4 Cactusa, który należał do segmentu B-SUV. A jednak sylwetka nowego e-C4 to kształty charakterystyczne dla crossovera. Poznaliśmy je zresztą już kilka dni temu:

Wymiary Citroena e-C4 to 4,36 metra długości i 2,67 metra rozstawu osi, samochód jest więc zdecydowanie przedstawicielem klasy C/C-SUV. Dla porównania: rozstaw osi Volkswagena ID.3 to 2,77 metra. Jako że to ten parametr wpływa na rozmiar kabiny, można wstępnie zakładać, że w ID.3 będzie więcej miejsca na stopy i kolana – bo przestrzeń nad ramionami i głową można powiększyć podnosząc dach.

Pojemność bagażnika e-C4 to 380 litrów.

Na kokpicie pojawił się 10-calowy wyświetlacz dotykowy, na podszybiu dostępny jest HUD. Ciekawostką jest podstawka na tablet dla pasażera w przednim rzędzie:

Moc silnika to 100 kW (136 KM), wiemy już zatem wszystko: auto zbudowano na platformie e-CMP, dysponuje dokładnie tą samą baterią, co wszystkie pozostałe auta Grupy PSA. Jej pojemność to 45 (50) kWh. Producent chwali się 350 jednostkami zasięgu WLTP, co oznacza do 299 kilometrów zasięgu realnego przy spokojnej jeździe.

To niezły wynik, najwyższy wśród wszystkich modeli Grupy PSA wykorzystujących te akumulatory.

Maksymalna moc ładowania na szybkich stacjach (DC) wyniesie 100 kW, krzywa ładowania powinna być więc identyczna lub bardzo zbliżona do krzywej Peugeota e-208:

> Peugeot e-208 i szybkie ładowanie: ~100 kW tylko do 16 procent, później ~76-78 kW i stopniowo spada

Citroen e-C4 zacznie być produkowany po wakacjach, mniej więcej wtedy pojawi się też w ofercie, a jego dostawy powinny ruszyć pod koniec 2020 roku. Ceny samochodu nie zdradzono, choć ujawniono, że będzie przystępna.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: niestety, umarła nasza nadzieja, że e-C4 może być oparty na EMP2 i dysponować większą baterią niż cała reszta aut Grupy PSA na e-CMP.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]