Spalinowy MG ZS wypadł w testach zderzeniowych słabo: zdobył 3 na 5 gwiazdek Euro NCAP. Kiedy chiński właściciel marki wprowadził na rynek wersję elektryczną, MG ZS EV, wszyscy spodziewali się, że auto nadal jest „chińskie = niebezpieczne”. Tymczasem elektryczny MG ZS EV błysnął – osiągnął 5 gwiazdek na 5 możliwych.

Chiny dogoniły Europę w kwestii bezpieczeństwa samochodów?

Kilka-kilkanaście lat temu z przerażeniem oglądaliśmy, co się dzieje w testach zderzeniowych z chińskimi samochodami [spalinowymi] przeznaczonymi na rynki inne niż Europa. Pojazdy z Państwa Środka były mniej więcej dziesięć lat za europejskimi modelami.

Jednak wszystko się zmienia. Chiński MG ZS EV właśnie otrzymał 5 na 5 gwiazdek w testach zderzeniowych oraz następujące noty:

  • ochrona kierowcy i dorosłego pasażera – 90 procent,
  • ochrona dzieci – 85 procent,
  • ochrona pieszych – 64 procent,
  • systemy bezpieczeństwa – 70 procent.

Elektrycznemu MG ZS z pewnością pomogły dodatkowe systemy bezpieczeństwa, ale wygląda na to, że solidny pojemnik baterii w podwoziu oraz brak silnika spalinowego z przodu znacząco poprawia charakterystykę auta. W wersji spalinowej ochrona ud kierowcy i pasażera była „marginalna” (oprócz prawego uda pasażera, źródło), tymczasem w wariancie elektrycznym byłą „odpowiednia” dla kierowcy i „dobra” na miejscu pasażera (źródło).

Wyraźnie tutaj widać, że zniknęło coś, co wpadało do kabiny i demolowało nogi osób w niej siedzących.

Jedynym istotnym problemem MG ZS EV okazała się ochrona pieszego przy wyższych szybkościach. Auto nie zdążyło z reakcją i zbyt późno aktywowało hamulce.

MG ZS EV (2019) vs Toyota RAV4 (2019)

MG ZS EV należy do segmentu C-SUV, dlatego warto porównać go z innym modelem z tej samej klasy. Wybraliśmy Toyotę RAV4 (2019), która jest popularnym, chętnie kupowanym w Polsce crossoverem. Oto jej wyniki:

  • ochrona kierowcy i pasażera – 93 procent (MG ZS EV: 90 procent),
  • ochrona dzieci – 87 procent (MG ZS EV: 85 procent),
  • ochrona pieszych – 85 procent (MG ZS EV: 64 procent),
  • systemy bezpieczeństwa – 77 procent (MG ZS EV: 70 procent).

Wygląda na to, że Toyota wypada minimalnie lepiej – ale w ogólnym zestawieniu obydwa samochody otrzymały 5 na 5 gwiazdek Euro NCAP.

> MG ZS EV: recenzja Nylanda [wideo]. Duży i tani jak na samochód elektryczny – idealny dla Polaków?

A oto i testy zderzeniowe oraz kompletna dokumentacja testu Euro NCAP MG ZS EV:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: