Za cztery dni, 20 lipca, wystartuje oficjalna sprzedaż Volkswagena ID.3 w wersji nie-1st. Auto będzie dostępne w wersjach różniących się wyposażeniem, pojemnościami baterii i mocą ładowania. Z naszych obliczeń bazujących na cenniku niemieckim wynika, że najtańszy model z akumulatorami 58 (62) kWh powinien startować od około 149 tysięcy złotych, natomiast wariant z baterią 77 kWh będzie startował od 171 500 złotych.

Wersje i ceny VW ID.3: Pro – Pro Performance – Life – Style – Business – Family – Tech – Max

Zgodnie z oficjalną informacją producenta, od 20 lipca w sprzedaży w Niemczech znajdą się następujące warianty elektrycznego Volkswagena ID.3 (źródło). Wszystkie bazują na mocniejszej wersji ID.3 Pro Performance, ale nie jest jasne, czy w standardzie mają obsługę ładowania z mocą 100 kW i ładowarkę 3-f 11 kW oraz czy w poniższych cenach uwzględniono obowiązujące w Niemczech dopłaty i niższy podatek VAT:

  • VW ID.3 Pro Performance – cena 35 575 euro za 58 (62) kWh baterii, silnik o mocy 150 kW (204 KM), 310 Nm momentu obrotowego, przyspieszenie do 100 km/h w 7,5 sekundy, ładowanie DC z mocą do 50/100 kW, ładowanie AC 7,4/11 kW (1-f/3-f). Na wyposażeniu nawigacja, adaptacyjny tempomat i obsługa telefonu.
  • VW ID.3 Life – cena 37 787 euro, wyposażenie poszerzone o podgrzewanie kierownicy, siedzeń oraz dwa dodatkowe porty USB-C,
  • VW ID.3 Style – cena 40 946 euro, dane techniczne jw., wyposażenie poszerzone o matrycowe reflektory LED, panoramiczny szklany dach, LED-owe światła z tyłu i sekwencyjne kierunkowskazy,
  • VW ID.3 Business – cena 41 287 euro, dane techniczne jw., wyposażenie z matrycowymi reflektorami LED, przyciemnianymi szybami, bezkluczykowym dostępem, pakiet „Komfort”, pakiet „Asystent parkowania” z kamerą cofania,
  • VW ID.3 Family – cena 42 305 euro, dane techniczne jw., wyposażenie z matrycowymi reflektorami LED, szklanym dachem panoramicznym, pakietem Komfort, bezkluczykowym dostępem, dwustrefową klimatyzacją „Air Care” oraz kamerą cofania,
  • VW ID.3 Tech – cena 43 680 euro, dane techniczne jw., wyposażenie z matrycowymi reflektorami LED, asystentami jazdy, systemem audio premium oraz nawigacją działającą w rozszerzonej rzeczywistości (rzutującą obraz na przednią szybę),
  • VW ID.3 Max – cena 45 917 euro, dane techniczne jw., wyposażenie poszerzone o fotele masujące, progresywny układ kierowniczy i zawieszenie o zmiennej charakterystyce tłumienia (tzw. adaptacyjne, DCC).

> Cena Kia e-Soul (2021) również ujawniona: od 140 tys. zł za mniejszą baterię, od 161 tys. zł za większą

Mają być też dostępne dwa modele z baterią o pojemności 77 kWh:

  • VW ID.3 ProS – cena 40 936 euro za 77 (82) kWh baterii, 550 jedn. WLTP zasięgu (do 470 km realnie), ładowanie DC z mocą do 125 kW, ładowanie AC 11 kW (3-f).
  • VW ID.3 Tour – cena 48 432 euro, dane techniczne jak wyżej.

Polskie ceny VW ID.3 w oparciu o cennik naszych zachodnich sąsiadów [obliczenia, dane niepewne]

Kwoty dotyczą rynku niemieckiego, nie zawierają dopłat, mają natomiast doliczony podatek VAT, ale o nieznanej wysokości. Gdyby przełożyć je na złotówki wykorzystując obecne ceny Volkswagena ID.3 1st, otrzymalibyśmy następujące wartości (zaokrągliliśmy je):

  • VW ID.3 Pro 58 kWh – cena 149 000 zł (jeśli ceny niemieckie zawierają 19 proc. VAT) lub 152 500 zł (jeśli ceny niemieckie zawierają obecne 16 proc. VAT),
  • VW ID.3 Life 58 kWh – cena 159 000 zł lub 163 000 zł,
  • VW ID.3 Style 58 kWh – cena 173 000 zł lub 177 500 zł,
  • VW ID.3 Business 58 kWh – cena 175 000 zł lub 180 000 zł,
  • VW ID.3 Family 58 kWh – cena 180 000 zł lub 185 000 zł,
  • VW ID.3 Tech 58 kWh – cena 187 000 zł lub 192 000 zł,
  • VW ID.3 Max 58 kWh – cena 197 500 zł lub 202 500 zł,
  • VW ID.3 ProS 77 kWh – cena 171 500 zł lub 175 500 zł,
  • VW ID.3 Tour 77 kWh – cena 209 000 zł lub 215 000 zł.

Są to wartości nieoficjalne, obliczone przez redakcję www.elektrowoz.pl, finalne ceny Volkswagena ID.3 mogą być inne choćby z powodu rosnącego kursu euro. Nie sądzimy jednak, żeby różnice były duże.

> Volkswagen ID.3 a Kia e-Niro – co wybrać? Mam rezerwację na ID.3, ale… zacząłem się zastanawiać [Czytelnik, cz. 1/2]

Z naszego punktu widzenia najciekawsze są dwa najtańsze modele: VW ID.3 Pro 58 kWh za 149 tysięcy złotych oraz VW ID.3 ProS 77 kWh za 171,5 tys. złotych.  Jeśli nasze wyliczenia się sprawdzą, będziemy mieli do czynienia z małą rewolucją cenową. Kia e-Niro 64 kWh (początek segmentu C-SUV) startuje obecnie od około 168 tysięcy złotych, a Volkswagen ID.3 z niewiele mniejszymi akumulatorami będzie o niemal 20 tysięcy złotych tańszy.

Wariant ProS 77 kWh ma szansę zostać rynkowym hitem, ponieważ następne auto ze zbliżoną baterią (ale o segment większe) to Tesla Model 3 Long Range AWD. Samochód kalifornijskiego producenta kosztuje obecnie równowartość około 273 tysięcy złotych, jest więc o ponad 100 tysięcy złotych droższy! Minusy? Volkswagen ID.3 z największą baterią jest czteromiejscowy, co producent jasno podkreśla. Skorzysta więc z niego rodzina 2+2, ale już nie 2+3.

Tesla ma też napęd na obie osie, ID.3 dostępny jest wyłącznie z napędem na jedną oś.

Volkswagen ID.3 to auto segmentu C (kompakt; wielkość VW Golfa i Toyoty Corolli) z napędem na tył. Ilość miejsca w kabinie lokuje się między Golfem a Passatem. Model zbudowano na platformie MEB zaprojektowanej z myślą o autach elektrycznych, nie będzie miał więc spalinowego czy hybrydowego odpowiednika.

Producent zapowiada, że najtańsza wersja ID.3 z baterią o pojemności 45 kWh i zasięgiem do 330 jedn. WLTP (do 280 km) ma zostać wprowadzona do oferty „za kilka miesięcy”. Konfigurator ma zostać otwarty 20 lipca, dostawy samochodu ruszą pod koniec roku, najpóźniej na początku roku 2021.

> Niemiecki sąd: „Autopilot” wprowadza nabywców w błąd

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: w komunikacie wspomina się również o tańszej i słabszej wersji ID.3 Pro, ale jej ceny nie podano.Samochód powinien być jednak jeszcze tańszy niż wariant Pro Performance. Polskie ceny zostały obliczone na bazie niemieckich i polskich cen VW ID.3 1st, dlatego mogą być niepoprawne. Odpowiedź poznamy w ostatniej dekadzie lipca.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: