Nextmove podało na Twitterze oficjalne ceny VW ID.3 1st, które obowiązują w Niemczech. Tak jak można się było spodziewać, kwota „poniżej 40 tysięcy euro” zamieniła się w wartość o zaledwie 5 euro niższą – 39 995 euro. My w międzyczasie poznaliśmy ceny Volkswagena ID.3 1st w Polsce.

Aktualizacja 2020/06/17, godz. 9.59: zaktualizowaliśmy tekst o finalne ceny samochodów w Polsce.

Ceny VW ID.3 1st z Niemiec znamy, cenę w Polsce poznamy też już znamy

Pierwszą ciekawostką jest nazewnictwo. Steffen Mueller z Nextmove mówi o samochodzie nie „Volkswagen ID.3 1st”, lecz „Volkswagen ID.3 Pro 1st”, jak gdyby w finalnej ofercie wymieszano nazwy zapowiadane jako oficjalne dla linii nie-1st, a „1st” stało się nazwą pewnego wariantu, edycji samochodu. To faktycznie rozsądne, choć wcześniej nie stosowano tej nomenklatury.

W polskich cennikach występują nazwy bez „Pro”. Nazwy wersji zgromadziliśmy TUTAJ:

> Dostawy Volkswagena ID.3 ruszą na początku września. Jest haczyk: Nie wszystko będzie działać [aktualizacja]

Zgodnie z informacjami uzyskanymi przez Nextmove, ceny Volkswagena ID.3 Pro 1st w Niemczech są następujące:

  • cena VW ID.3 Pro 1st zapowiadana jako „poniżej 40 tysięcy euro” to 39 995 euro,
  • cena VW ID.3 Pro 1st Plus zapowiadana jako „poniżej 46 tysięcy euro” to 45 995 euro,
  • cena VW ID.3 Pro 1st Max zapowiadana jako „poniżej 50 tysięcy euro” to 49 995 euro (źródło).

Dla Polski są to następujące wartości. Kwoty są oficjalne:

  • ID.3 1st, który miał kosztować „poniżej 170 tysięcy złotych” będzie dostępny za 167 190 złotych,
  • ID.3 1st Plus, który miał kosztować „poniżej 200 tysięcy złotych” będzie dostępny za 194 390 złotych,
  • ID.3 Pro 1st Max, który miał kosztować „poniżej 220 tysięcy złotych” będzie dostępny za 215 990 złotych.

> Volkswagen ID.3 – wrażenia i opinie dziennikarzy. Pierwsze egzemplarze u polskich klientów już w sierpniu

Kod samochodu to Volkswagen ID.3 E113MJ / E00.

VW ID.3 Pro 1st – dane techniczne i konkurencja

Volkswagen ID.3 to samochód segmentu C wyposażony w baterię 58 (62) kWh, dysponujący napędem na tył (RWD) i silnikiem o mocy 150 kW / 204 KM. Producent deklaruje do 420 jednostek WLTP zasięgu, co powinno oznaczać około 360 kilometrów na jednym ładowaniu w trybie mieszanym.

Najistotniejszymi konkurentami Volkswagena ID.3 w Polsce są dziś:

  • Nissan Leaf i Leaf e+ (bezpośredni konkurenci) z bateriami odpowiednio ~37 (40) oraz ~58 (62) kWh, które to modele kosztują od 118 000 i od 177 650 złotych (cena Leafa e+ dla najbogatszego wariantu wyposażeniowego Tekna),
  • Kia e-Niro 64 kWh (minimalnie mniejsza, C-SUV) z baterią 64 (67?) kWh kosztująca od 167 990 złotych dla wersji wyposażeniowej M (najtańszej),
  • Tesla Model 3 Standard Range Plus (większa, segment D) z baterią 50 (~55) kWh kosztująca od 49 995 euro, czyli od około 225 000 złotych bez kosztów transportu (od kilku tysięcy złotych).

> Zdecydowałem się na zakup Tesli Model 3 z Niemiec na własną rękę. Bez pośrednika [Czytelnik, część 2/3]

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: