Nextmove podało na Twitterze oficjalne ceny VW ID.3 1st, które obowiązują w Niemczech. Tak jak można się było spodziewać, kwota „poniżej 40 tysięcy euro” zamieniła się w wartość o zaledwie 5 euro niższą – 39 995 euro. My w międzyczasie poznaliśmy ceny Volkswagena ID.3 1st w Polsce.
Aktualizacja 2020/06/17, godz. 9.59: zaktualizowaliśmy tekst o finalne ceny samochodów w Polsce.
Ceny VW ID.3 1st z Niemiec znamy, cenę w Polsce poznamy też już znamy
Spis treści
Pierwszą ciekawostką jest nazewnictwo. Steffen Mueller z Nextmove mówi o samochodzie nie „Volkswagen ID.3 1st”, lecz „Volkswagen ID.3 Pro 1st”, jak gdyby w finalnej ofercie wymieszano nazwy zapowiadane jako oficjalne dla linii nie-1st, a „1st” stało się nazwą pewnego wariantu, edycji samochodu. To faktycznie rozsądne, choć wcześniej nie stosowano tej nomenklatury.
W polskich cennikach występują nazwy bez „Pro”. Nazwy wersji zgromadziliśmy TUTAJ:
Zgodnie z informacjami uzyskanymi przez Nextmove, ceny Volkswagena ID.3 Pro 1st w Niemczech są następujące:
- cena VW ID.3 Pro 1st zapowiadana jako „poniżej 40 tysięcy euro” to 39 995 euro,
- cena VW ID.3 Pro 1st Plus zapowiadana jako „poniżej 46 tysięcy euro” to 45 995 euro,
- cena VW ID.3 Pro 1st Max zapowiadana jako „poniżej 50 tysięcy euro” to 49 995 euro (źródło).
Dla Polski są to następujące wartości. Kwoty są oficjalne:
- ID.3 1st, który miał kosztować „poniżej 170 tysięcy złotych” będzie dostępny za 167 190 złotych,
- ID.3 1st Plus, który miał kosztować „poniżej 200 tysięcy złotych” będzie dostępny za 194 390 złotych,
- ID.3 Pro 1st Max, który miał kosztować „poniżej 220 tysięcy złotych” będzie dostępny za 215 990 złotych.
Kod samochodu to Volkswagen ID.3 E113MJ / E00.
VW ID.3 Pro 1st – dane techniczne i konkurencja
Volkswagen ID.3 to samochód segmentu C wyposażony w baterię 58 (62) kWh, dysponujący napędem na tył (RWD) i silnikiem o mocy 150 kW / 204 KM. Producent deklaruje do 420 jednostek WLTP zasięgu, co powinno oznaczać około 360 kilometrów na jednym ładowaniu w trybie mieszanym.
Najistotniejszymi konkurentami Volkswagena ID.3 w Polsce są dziś:
- Nissan Leaf i Leaf e+ (bezpośredni konkurenci) z bateriami odpowiednio ~37 (40) oraz ~58 (62) kWh, które to modele kosztują od 118 000 i od 177 650 złotych (cena Leafa e+ dla najbogatszego wariantu wyposażeniowego Tekna),
- Kia e-Niro 64 kWh (minimalnie mniejsza, C-SUV) z baterią 64 (67?) kWh kosztująca od 167 990 złotych dla wersji wyposażeniowej M (najtańszej),
- Tesla Model 3 Standard Range Plus (większa, segment D) z baterią 50 (~55) kWh kosztująca od 49 995 euro, czyli od około 225 000 złotych bez kosztów transportu (od kilku tysięcy złotych).