Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

CENY: Volkswagen ID.7 od 284 290 złotych [aktualizacja]

Cena VW ID.7 w Niemczech została ujawniona wraz z uruchomieniem konfiguratora samochodu. Polskie ceny VW ID.7 startują od 284 290 złotych, co można sprawdzić we wstępnej wersji konfiguratora modelu (TUTAJ), my spodziewaliśmy się kwot w okolicy 300 000 złotych. Już bazowy wariant auta jest solidnie wyposażony, oprócz tego do dyspozycji nabywcy są jeszcze pakiety Wnętrze Style i Style Plus, Design i Design Plus. Volkswagen ID.7 jest elektrycznym odpowiednikiem VW Arteona, modelem segmentu E.

Aktualizacja 2023/08/25, godz. 10.57: przepisaliśmy lekko tekst i dodaliśmy stronę z polskimi cenami.

Aktualizacja 2023/08/25, godz. 11.55: podawana przez niemiecki konfigurator wartość zasięgu jest inna (i w dodatku została zmieniona). Skorygowaliśmy tekst, żeby podawał za polskim cennikiem 619 jednostek WLTP.

VW ID.7: cena, wersje i wszystko, co wiemy

Kompletny konfigurator modelu dostępny jest w Niemczech (TUTAJ), ale polska strona nie odbiega zawartością od tej u naszych zachodnich sąsiadów. Auto w standardzie posiada całkiem sporo dodatków: 19-calowe felgi (Hudson), widok z lotu ptaka z kamerą cofania, 3-strefową klimatyzację, „autopilota” o nazwie Travel Assist, czujnik deszczu, 10-kolorowe oświetlenie nastrojowe, asystenta parkowania z funkcją pamięci, 9 głośników czy wyświetlacz projekcyjny z funkcją rozszerzonej rzeczywistości (ang. Head-up display, HUD).

Istotnym elementem jest ładowarka pokładowa AC-DC o mocy 11 kW (3-fazy), bo niektórzy producenci lubią dodawać wersję 1-fazową i domagać się dopłaty za ulepszenie. Przy prądzie stałym maksymalna moc ładowania to 175 kW. Pojemność bagażnika VW ID.7 to 532 litry, bez uwzględniania przestrzeni pod podłogą. Za pompę ciepła dopłacimy 5 330 zł, matrycowe adaptacyjne reflektory otrzymamy w pakiecie Design za 12 100 zł.

VW ID.7: ceny vs dane techniczne

Bazowa konfiguracja ma baterię ~77 (75) kWh oraz silnik o mocy 210 kW/286 KM napędzający tylne koła. Maksymalny deklarowany zasięg to 619 jednostek WLTP, co powinno przełożyć się na 529 kilometrów realnie w trybie mieszanym lub 370 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h. Większe felgi i niższe temperatury (od około 10 stopni Celsjusza w dół) spowodują dodatkowe obniżenie zasięgu, choć dużo zależy od wydajności systemu ogrzewania i współczynnika oporu powietrza – wyliczone przez nas liczby należy traktować jako szacunkowe.

Większe baterie będą dostępne w przyszłości jako wariant Pro S i GTX, ten drugi z napędem na obie osie. O ich specyfikacjach usłyszeliśmy przy okazji polskiej premiery ID. Buzza (patrz: slajd w treści).

Podstawowy lakier jest szary, za dopłatą dostępna jest biel, srebro, czerń lub głęboki niebieski (zawsze z czarnym dachem). Dostępne są też większe 20-calowe felgi Montreal, tapicerka może być w kolorze głębokiej czerni lub szarości przemieszanej z czernią w ramach pakietu Wnętrze „Plus”, czyli praktycznie lub praktycznie z odrobiną światła. Dodatkowy pakiet to też wygodniejsze fotele ergoActiv. Obicia i barwy lakierów wydają się jednoznacznie sugerować, że chciano zaspokoić gusta nabywców Passata i Arteona.

Polska strona auta jest TUTAJ, nasze wrażenia z pierwszego kontaktu z ID.7 znajdują się tutaj: Volkswagen ID.7, wrażenia z bliska. Dostawy samochodu w Polsce powinny wystartować w pierwszym kwartale 2024 roku.

 

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 2.2]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version