Francuski oddział Peugeota podał ceny Peugeotów E-3008 i E-5008 z większymi bateriami. Auta w wariancie Allure dostępne są od 46 990 i 51 490 euro, co w Polsce oznaczałoby odpowiednio 244 000 i 271 600 złotych przy przeliczeniu proporcjonalnym. Kwoty są dość zaskakujące, bo dodatkowe 26 kWh baterii (1/3 mniejszego pakietu) kosztuje odpowiednio +4,4 oraz +9,6 procent ceny całego samochodu. A zatem: ten sam dodatek w mniejszym i tańszym aucie jest o ponad połowę tańszy niż w większym i droższym.

Peugeot E-3008 97 kWh: cena we Francji, cena w Polsce

Peugeot E-3008 to kompaktowy crossover (4,54 m długości, 2,74 m rozstawu osi), a więc model konkurujący z VW ID.4 czy Fordem Explorerem. Ceny wersji 78 (73) kWh znane są już od zeszłego roku, samochód kosztuje od 233 600 złotych w wersji Allure i od 251 650 złotych dla wariantu GT. Aktualny cennik E-3008 i E-5008 niesie ze sobą kilka zaskoczeń. Pierwsze to wspomniana różnica w kosztach zakupu: wariant Allure 73 kWh kosztuje 44 990 euro, podczas gdy 97 kWh to 46 990 euro – zaledwie 2 000 euro więcej. Francuski konfigurator TUTAJ.

Drugim delikatnym zaskoczeniem jest „spadek” pojemności baterii: „98 kWh” zmieniło się w „97 kWh”, a precyzyjniej: 96,9 kWh. Różnica to tylko 1 procent na minus i w dodatku nie przełożyła się negatywnie na zasięg. Przeciwnie! Wbrew wcześniejszym zawahaniom, maksymalny deklarowany zasięg WLTP Peugeota E-3008 to teraz 701 jednostek WLTP. Tak wysoka wartość pojawia się w segmencie C/C-SUV po raz pierwszy. Podobną obietnicę 700+ jednostek (około 600 kilometrów realnie) na jednym ładowaniu składa w segmencie E Volkswagen ID.7 91 (86) kWh, a w segmencie D prawdopodobnie złoży Tesla Model 3 LR RWD.

Gdybyśmy przełożyli koszt zakupu samochodu z Francji po kursie euro, cena Peugeota E-3008 97 kWh wyniosłaby w Polsce zaledwie 208 000 złotych, co jest absurdem w kontekście tego, ile kosztuje Peugeot E-3008 z mniejszą baterią (244 000 zł). Ale kto wie, może producent zdecyduje się na znaczące cięcia cen, żeby dorównać obniżkami do konkurencji?

Deklarowany czas uzupełniania baterii od 20 do 80 procent to 27 minut; maksymalna moc to 160 kW. Wariant z większą baterią napędzany jest silnikiem o mocy 170 kW/231 KM ulokowanym przy przednich kołach; edycja AWD występuje tylko przy mniejszej baterii 73 kWh, również w E-5008.

Peugeot E-5008, cena we Francji, cena w Polsce

We Francji Peugeot E-5008 z większą baterią 97 kWh kosztuje 51 490 euro, co w Polsce oznaczałoby równowartość 271 600 złotych (przy przeliczeniu po kursie: 227 900 zł), tymczasem wersja 73 kWh jest obecnie dostępna od 247 850 złotych. Model z dużym akumulatorem napędzany jest wyjątkowo silnikiem o mocy 170 kW/231 KM przyspieszającym pojazd do 100 km/h w 9,6 sekundy. Deklarowany zasięg WLTP to maksymalnie 668 jednostek, 571 kilometrów realnie w trybie mieszanym, około 400 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu].

Dla większych rodzin ważny może okazać się fakt, że model może posiadać nawet trzy rzędy siedzeń i siedem miejsc siedzących, chociaż przy rozłożonych wszystkich oparciach pojemność bagażnika E-5008 spada do zaledwie 259 litrów. Dostawy obu wariantów zapowiadane są na styczeń-luty 2025 roku. W Polsce ceny obu aut powinny zostać ujawnione w bieżącym kwartale. Francuski konfigurator modelu TUTAJ, konkurencją auta wymiary Peugeota E-5008: 4,79 m długości, 2,9 m rozstawu osi – jest przede wszystkim VW ID. Buzz o normalnej długości oraz Tesla Model Y 7 miejsc.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]