Nowy Fiat 500 vel Fiat 500e to elektryk segmentu A. Nasi Czytelnicy podkreślają jego dynamikę w mieście, ale auto nawet nie próbuje powtórzyć sukcesu swego protoplasty. Aktualne ceny Fiata 500e startują od 135 500 złotych dla wersji z silnikiem o mocy 70 kW/95 KM i baterią o pojemności 23,8 (21,3) kWh. Mocniejszy wariant z silnikiem 87 kW/118 KM i baterią 42 (37,2) kWh to już wydatek rzędu 152 500 złotych.

Elektryczny Fiat 500 w cenie auta o segment większego. A nawet o dwa segmenty większego

W stosunku do cen z czasu debiutu w marcu 2021 roku, zmiana jest następująca:

  • Fiat 500e 23,8 kWh: 98 900 zł -> 135 500 zł, +36 600 zł, +37 procent,
  • Fiat 500e 42 kWh: 126 900 zł -> 152 500 zł, +25 600 zł, +20,2 procent.

Wariant z mniejszym akumulatorem (konfigurator TUTAJ) oferuje do 190 jednostek WLTP zasięgu, około 162 kilometry realnie w trybie mieszanym. Większa bateria to 328 jedn. WLTP zasięgu, 280 kilometrów realnie w trybie mieszanym lub podobny dystans w mieście. W standardowym pakiecie wyposażenia bazowej wersji Hatchback mamy 15-calowe felgi stalowe, automatyczną klimatyzację, kierownicę regulowaną w jednej płaszczyźnie, ręcznie ustawiane fotele, one pedal driving.

System multimedialny Fiata 500e obsługuje Android Auto/Apple CarPlay, ma halogenowe reflektory i LED-owe światła do jazdy dziennej. Ciekawostką jest lakier, w standardzie otrzymujemy różowozłoty (Złoty Rose), za srebrnoszary musimy dopłacić 2 800 zł, tyle samo będzie kosztował nas niebieski noszący nazwę Zielony Ocean. Za trójwarstwowy perłowoniebieski (Niebieski Celestial) dopłacimy aż 8 000 złotych.

W pakiecie Komfort (+7 000 zł) otrzymamy m.in. przedni podłokietnik, podgrzewane przednie fotele, podgrzewane miejsca wycieraczek, czujniki parkowania, kamerę cofania czy kluczyk w kształcie kamyka. Warto się zdecydować. A jeśli interesuje nas lepsze audio (JBL Premium Audio mastered by Bocelli), inteligentny tempomat i bezprzewodowa ładowarka do telefonu, możemy dokupić pakiet Tech za dodatkowe 7 000 złotych. Ciekawostką jest lampa ultrafioletowa (pakiet D-Fence, +1 400 zł) usuwająca drobnonoustroje oraz opcjonalny jonizator powietrza (+491 zł).

Nowy Fiat 500 w zasadzie nie ma dziś konkurencji na polskim rynku. Smart urósł i jest samochodem segmentu C-SUV, Renault Zoe czy Peugeot e-208 to pojazdy segmentu B. Dacia Spring, najbliższa rozmiarowo Fiatowi 500e, ani myśli o konkurowaniu wyposażeniem. Z tego względu Fiat czuje się dość pewnie i dyktuje wysokie ceny auta, żeby nie musieć odstraszać od niego klientów. Trzeba wszak pamiętać, że 152 500 zł za wariant z większą baterią (ilustracja poniżej) to kwota zbliżona do tej, jaką wydamy na Nissana Leafa II 40 (37) kWh, auto znacznie bardziej pakowne, choć z minimalnie mniejszym zasięgiem.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 3]