Lexus podał oficjalne polskie ceny Lexusa RZ 450e. Zbudowany na bazie Toyoty bZ4X, oferowany zawsze z napędem na obie osie i baterią o pojemności 71,4 (~61) kWh, kosztuje od 329 900 złotych w wersji Business. W standardzie ma dwustrefową klimatyzację, 14-calowy dotykowy wyświetlacz centralny, podgrzewane przednie fotele i aplikację mobilną Lexus Link pozwalającą na zdalne zarządzanie samochodem. Za dopłatą można otrzymać też podgrzewaną kierownicę czy indukcyjną ładowarkę do telefonów.

Lexus RZ 450e: cena i wersje wyposażenia

Wspomniane dodatki wraz z jonizatorem powietrza wchodzą w skład pakietu Comfort kosztującego 3 000 złotych, w standardzie znajdziemy je w wyższej edycji wyposażeniowej, Prestige. Wersja Prestige kosztuje od 349 900 złotych, możemy dodać do niej pakiety Design (+15 000 zł) oraz Premium (+6 000 zł, tylko z pakietem Premium). Edycja Prestige oznacza liczniki wykorzystujące wyższą rozdzielczość (!), 10-calowy HUD na przedniej szybie  czy regulowane elektryczne fotele.

Wybór opcjonalnego pakietu Design oznacza zmianę felg 18- na 20-calowe, do akustycznej przedniej szyby dostajemy klejone szyby z boku, kamerę cofania z widokiem 360 stopni oraz, ciekawe, dodatkowe podgrzewanie promiennikowe pasażerów przednich foteli, które pozwala na obniżenie zużycia energii. W opcji wyposażeniowej Premium otrzymamy m.in. wentylowane przednie fotele. Wszystkie warianty mają ładowarkę pokładową o mocy 11 kW (s. 3) oraz pedał przyspieszenia (s. 6). Żaden nie ma wolantu, nawet w opcji.

Jeśli potrzebujemy Lexusa RZ 450e z czujnikami parkowania i mechanizmem automatycznego hamowania, w standardzie otrzymamy je w edycji Omotashi kosztującej od 389 900 złotych. Nawet tym wydatki się nie kończą, system audio premium Mark Levinson otrzymamy po zakupie pakietu Luxury za 20 000 złotych. Auta są przygotowane do obsługi haka, ale za niego też trzeba dopłacić.

Wnętrze Lexusa RZ 450e. Wariant z wolantem i steer-by-wire ma się pojawić najwcześniej w 2024 roku (c) Lexus

Lexus RZ 450e jest bezpośrednim konkurentem Tesli Model Y, ma dwa silniki o mocy 150+80 kW (240+109 KM) i przyspiesza do 100 km/h w 5,3 sekundy. Bateria auta ma pojemność 71,4 (~61) kWh. Producent nie podaje w specyfikacji zasięgu, z danych technicznych i testu Toyoty bZ4X wiemy, że jest to realnie około 300 kilometrów przy 90 km/h i około 205 kilometrów przy 120 km/h oraz rozładowaniu baterii do zera. Podlinkowany powyżej eksperyment Nylanda miał miejsce zimą, ale Lexus ma mocniejszy silnik z przodu, więc wartości będą gorsze, w najlepszym razie: zbliżone.

Cały cennik, jako PDF dostępny jest TUTAJ:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]