Cennik Kia EV9, największego elektrycznego SUV-a w gamie Kii jest już znany – a teraz wiemy dodatkowo, że samochód właśnie zaczął pojawiać się w salonach i poznaliśmy oficjalny zasięg WLTP modelu. Bazowa wersja wyposażeniowa Earth z silnikiem o mocy 150 kW/203 KM i baterią o pojemności 99,8 kWh kosztuje od 323 900 złotych. Edycja z napędem na obie osie z 282 kW/384 KM mocy i tą samą baterią to wydatek zaczynający się od 343 900 złotych. Obydwa auta posiadają siedem miejsc (2+3+2), model z napędem AWD dostępny jest również w bogatszej opcji wyposażeniowej GT-Line – od 368 900 złotych. 

Kia EV9: cena, zasięg, dostępność i wszystko, co wiemy

Kia EV9 to SUV segmentu E, największy elektryk w gamie (3,1 m rozstawu osi, 5,01 m długości dla Earth, 5,015 m dla GT-Line), na razie dostępny wyłącznie z baterią o pojemności 99,8 kWh, choć kilka miesięcy temu pojawiały się plotki o możliwym wariancie z mniejszym akumulatorem o pojemności około 77 kWh, niczym w Kii EV6. Producent ich nie potwierdza.

Podstawowa wersja z jednym silnikiem o mocy 150 kW/203 KM i 350 Nm momentu obrotowego przyspiesza do 100 km/h w 9,4 sekundy, jest to więc auto do spokojnego przemieszczania się po kraju. Co ciekawe, wersja z dwoma silnikami (1+1) ma 282 kW/384 KM mocy, ale jej maksymalny moment obrotowy zmienia się w zależności od wariantu wyposażeniowego. Earth obiecuje do 600 Nm i przyspieszenie 0-100 km/h trwające 6 sekund, GT-Line to 700 Nm i 5,3 sekundy.

Są też inne ważne dane: zasięg WLTP Kia EV9 dla wersji RWD z 19-calowymi felgami wynosi 563 jednostki, 481 kilometrów realnie w trybie mieszanym, do 338 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. Przy wariantach z napędem na obie osie jest to odpowiednio 512 jednostek WLTP (Earth) oraz 505 jednostek WLTP (GT-Line).

Producent obiecuje, że minimalny czas ładowania Kii EV9 od 10 do 80 procent na ultraszybkiej ładowarce to 24 minuty. Trzyfazowa ładowarka pokładowa AC-DC ma, to ciekawe, 10,5 kW, jakby natężenie ograniczono do 15 amperów (230 V x 3 fazy x 15 amperów) albo Kia podawała moc wraz ze stratami. Tę ostatnią otrzymamy w pakiecie Premium na Start, w skład którego wchodzi też przewód do ładowania, abonament Kia Charge Plus na 3 lata, pakiet Ionity Power na 3 lata i pakiet serwisowy na 4 lata lub 60 000 kilometrów.

Standardowa konfiguracja samochodu ma 7 siedzisk, czyli środkowy rząd to klasyczna kanapa. Pojemność bagażnika Kii EV9 przy rozłożonych wszystkich oparciach to 333 litry, po złożeniu drugiego rzędu siedzeń zwiększa się do 828 litrów. Przy 6 siedziskach wartości są identyczne, zwiększa się natomiast przestrzeń dostępna po złożeniu wszystkich siedzeń za fotelami kierowcy i pasażera: 2 318 litrów dla konfiguracji z 7 siedziskami i 2 393 dla 6 siedzisk. Prześwit modelu to 17,7 cm.

Kia EV9, opis wersji Earth i GT-Line

W ramach standardowego wyposażenia Earth otrzymujemy m.in. pokaźny zestaw systemów bezpieczeństwa, przednie i tylne czujniki parkowania, trzystrefową klimatyzację z nawiewami dla drugiego i trzeciego rzędu, elektryczny fotel kierowcy i pasażera, kamerę cofania, tempomat „uczący się stylu jazdy kierowcy”, cyfrowy kluczyk i czytnik linii papilarnych na tunelu środkowym, system jazdy półautonomicznej („autopilot”) HDA2, podgrzewane fotele przednie i skrajne w drugim rzędzie, indukcyjną ładowarkę telefonu z funkcją chłodzenia, wentylowane fotele przednie czy przyciemniane lusterko wsteczne z podglądem z kamery.

W standardzie jest też bagażnik z przodu (90 l dla RWD, 52 l dla AWD, obsługa oddawania energii V2D, pompa ciepła, przesuwana kanapa w środkowym rzędzie, podświetlone logo KN na kierownicy. Samochód ma kolor czerwony (Flare Red) i grafitowo-czarne wykończenie wnętrza, ale bez dopłaty możliwe jest zamówienie tapicerki w kolorze beżowo-czarnym:

 

W edycji GT-Line mamy dodatkowo boczne czujniki parkowania z systemem uruchamiającym hamulce w razie wykrycia przeszkody, adaptacyjne światła mijania i drogowe, elektrycznie regulowane boczki foteli, system audio Meridian [Czytelnicy Elektrowozu rekomendują, żeby w Kiach nie wybierać podstawowego audio], kamery 360 stopni czy możliwość parkowania prostopadle, równolegle i skośnie z pilota.

Ponadto do wyboru mamy cały zestaw pakietów, w tym Comfort z m.in. masażem w fotelach, Longue z sześcioma siedziskami zamiast siedmiu oraz możliwością obracania foteli w środkowym rzędzie o 180 stopni i rozkładanym stolikiem, czy pakiet Drive Wise z kamerami i wyświetlaczem projekcyjnym (opis powyżej). Kompletny cennik samochodu do pobrania w pliku PDF znajduje się TUTAJ, konfigurator jest TUTAJ.

Od naszego Czytelnika wiemy, że Kia EV9 jest już w salonie w Poznaniu, od Moniki Krzesak, PR Managera Kii, dowiedzieliśmy się, że ponad połowa sieci ma już auto, do pozostałych salonów samochód dotrze na dniach. Można więc zapisywać się na jazdy testowe.

Ilość miejsca w trzecim rzędzie siedzeń dla Kii EV9 w wersji 6-miejscowej. Zwróć uwagę na poziom przesunięcia fotela do przodu. Siedzącym jest to redaktor Elektrowozu z 1,9 metra wzrostu

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]