Hyundai ujawnił ceny rocznika (2019) dla modelu Ioniq Electric: kto zdecyduje się na zakup najnowszej wersji auta, będzie musiał dopłacić co najmniej 6 tysięcy złotych. „Potaniała” natomiast Kona Electric 64 kWh – przynajmniej w naszych szacunkach, ponieważ auto nadal nie jest dostępne na polskim rynku.
Ceny samochodów elektrycznych Hyundai w Polsce
Spis treści
Ioniq Electric: o 6-7,4 tysiąca złotych w górę dla rocznika (2019)
Dziś Hyundai Ioniq Electric (2018) kosztuje cennikowo 157,5 tysiąca złotych i w niektórych salonach dostępny jest od ręki – zupełnie inaczej niż dwanaście czy nawet sześć miesięcy temu. Rocznik (2019) w podstawowej wersji Premium ma kosztować o 6 tysięcy więcej: 163,5 tysiąca złotych. Jeszcze bardziej drożeje lepiej wyposażona wersja Platinum, która ze 172,5 tysiąca skacze do 179,9 tysiąca złotych (+7,4 tysiąca złotych).
Hyundai Ioniq Electric posiada baterię 28 kWh i oferuje realny zasięg w trybie mieszanym wynoszący 200 kilometrów na jednym ładowaniu.
Kona Electric 39,2 kWh: ceny od 163,5 tysiąca złotych?
Od kilku miesięcy usiłujemy na różne sposoby oszacować cenę Hyundaia Kona Electric, gdy pojawi się w Polsce. Na polskiej stronie Hyundaia samochód nadal nosi oznaczenie „wkrótce” (stan na 27.09), a gdy wyślemy zapytanie o ofertę, infolinia Hyundaia usłużnie poinformuje nas, że wyraziliśmy zainteresowanie… Tucsonem (stan na 25.09).
Z pomocą przychodzi nam tutaj strona niemiecka (źródło). Dzięki niej dowiemy się, że Kona Electric 39,2 kWh kosztuje od 34,6 tysiąca euro w kolorze szarym (Galaxy Grey Metallic) lub 35,19 tysiąca euro w kolorze bladoturkusowym – koszt dopłaty do zielonego lakieru to 590 euro.
Porównując ceny Ioniqa Electric w Polsce i w Niemczech oraz znając cenę Kony Electric w Niemczech łatwo ułożyć proporcję, z której wynika, że Kona Electric 39,2 kWh w wersji Trend powinna w Polsce kosztować 163,5 tysiąca złotych. W kolorze szarym, ma się rozumieć.
Tańsza wersja Kony Electric ma mniejszą baterię i zaoferuje około 250-260 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu w trybie mieszanym.
Kona Electric 64 kWh: cena od 183,5 tysiąca złotych?
O ile wieści dotyczące modelu z mniejszą baterią nie są szczególnie krzepiące – auto w bazowej wersji jest mniejsze i… droższe od Nissana Leafa – o tyle przyjemnie zaskoczyła nas edycja 64 kWh: jeszcze miesiąc temu ocenialiśmy, że będzie kosztować prawie 200 tysięcy złotych. Teraz, na podstawie niemieckiej strony Hyundaia wyszło nam 183,5 tysiąca złotych dla podstawowej edycji Trend. Wariant z bladoturkusowym (producent nazywa go „Ceramic Blue”) lakierem będzie droższy o jakieś 3 tysiące złotych.
Oczywiście samochód „potaniał” tylko w naszych szacunkach, ale mimo to wieści są dobre: trudno jest zaakceptować kwotę rzędu 200 tysięcy złotych za samochód segmentu B-SUV.
Warto przy okazji dodać, że według dziennikarzy Wirtualnej Polski Kona Electric 64 kWh będzie kosztować zaledwie 150 tysięcy złotych (źródło). I to są naprawdę dobre wieści, choć… trochę trudno nam w nie uwierzyć. 🙂
UWAGA. Ceny Kony Electric w Polsce oszacowaliśmy na podstawie cen w Niemczech. Oficjalne ceny samochodu w naszym kraju nie są jeszcze znane.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|