Audi wprowadziło do oferty Audi Q6 e-tron z napędem na jedną oś. Samochód wyposażony jest w silnik o mocy 225 kW/306 KM i tę samą baterię 100 (94,9) kWh, co edycja Quattro, dzięki czemu osiąga największy zasięg w gamie, 555-641 jednostek WLTP w zależności od wielkości felg (18 do 21 cali), około 474 kilometry realnie w trybie mieszanym. Cena Audi Q6 e-tron w podstawowej edycji Performance zaczyna się od 337 200 złotych. Co interesujące, przy Quattro podstawowa wersja nosi nazwę Base.
Audi Q6 e-tron RWD: cena i ciekawostki
Oprócz nazw wariantów warto zwrócić uwagę na coś jeszcze. Mianowicie na niewielką różnicę w zasięgach między edycją z napędem na tył i obie osie: 555-641 vs 539-624 jednostki WLTP (3-2,7 proc. różnicy na niekorzyść wersji Quattro). Wszystko dlatego, że tylną oś napędza wydajniejszy silnik z magnesami trwałymi (PSM), tymczasem na przedniej osi jest silnik indukcyjny z elektromagnesami. Podczas normalnej jazdy bez dużych obciążeń przedni silnik jest „wysprzęglany” przez odjęcie napięcia, więc główne opory, jakie generuje, biorą się z bezwładności. W wariancie z napędem na tył po prostu go nie ma.
Bazowy wariant Audi Q6 e-tron RWD na ładowarce rozpędzi się do maksymalnie 260 kW, jego przyspieszenie 0-100 km/h to 6,7 sekundy. W zestawie NIE dostaniemy m.in. matrycowych adaptacyjnych reflektorów, sportowego zawieszenia S (zawarte w pakiecie Tech Plus, +14 090 zł), możliwości podłączenia telefonu przez Bluetooth, zestawu głośnomówiącego czy ładowarki indukcyjnej telefonu (pakiet Technology, +16 960 zł w promocji, 21 200 zł normalnie), klejonych szyb w przednich drzwiach i przedniego bagażnika (pakiet Comfort, 12 500 zł w promocji, 16 030 zł normalnie).
Jeśli interesuje nas cyfrowy kluczyk w smartfonie, przyciemniane lusterko wsteczne, regulowany podłokietnik na środku (!) lub sterowanie elektryczne przednimi siedzeniami, potrzebujemy pakietu Komfort Plus (+5 170 zł). Za EVSE, tj. przenośną „ładowarkę” z obsługą różnych typów gniazd dopłacimy 3 730 zł, system audio Bang & Olufsen 3D teoretycznie kosztuje 2 080 zł, ale w praktyce doda nam opcji za co najmniej 22 450 złotych i usunie jasne wnętrze.
To nie koniec dziwnych powiązań w konfiguratorze. Dodanie białego metalicznego lakieru (Glacier metalik) za 7 460 zł momentalnie podnosi ostateczną cenę o ponad 20 000 złotych, wybór pakietu optycznego Czerń (4 620 zł) wymusza dobranie innych 19-21-calowych felg w cenie od 6 660 do 21 250 złotych, bo pakiet S line Exterieur (+4 000 zł) dodaje się automatycznie. Dodajmy, że maksymalne zasięgi gwarantują nam najmniejsze felgi 18-calowe. Każdy cal średnicy więcej spowoduje wzrost zużycia energii o parę procent.
Cena Audi Q6 e-tron skonfigurowanego w taki sposób, by zapewniał funkcjonalność i wygląd na poziomie akceptowalnym, to okolice co najmniej 390 000 złotych. Plusem jest konfigurator stworzony na wzór tego w Tesli (duży samochód w centrum, opcje po prawej), ale widać, że jest on niejednorodny. Przy widoku 360 stopni i wizualizacji samochodu z zewnątrz kursor chwyta i przesuwa obiekt na ekranie (tj. nadwozie), tymczasem we wnętrzu kursor steruje kamerą, tj. przesuwa widok w przeciwnym kierunku. Dziwaczne i nieintuicyjne.
Konfigurator auta TUTAJ.