Fisker Inc. oficjalnie poinformowało, że w firmę zainwestował fundusz Caterpillar Ventures. Fisker znany jest z modelu samochodu elektrycznego eMotion, ale warto przypomnieć, że przedsiębiorstwo intensywnie pracuje również nad bateriami ze stałym elektrolitem (ang. solid-state).
Fisker chce przeskoczyć Teslę dzięki współpracy z LG Chem
Fisker współpracuje z LG Chem nad ogniwami solid-state w formie paluszków 21700. Mają one zostać wykorzystane do skonstruowania baterii Fisker UltraPack, która – jak obiecuje producent – będzie oferowała najwyższą gęstość energii na świecie. Obecnie liderem wydaje się być Tesla Model 3, w której także zastosowano ogniwa 21700 i która na poziomie baterii osiągnęła gęstość energii wynoszącą 0,222 kWh/kg. Na poziomie ogniw wartość jest wyższa.
Obietnice Fiskera brzmią poważnie: już w 2020 roku producent chce mieć samochód Fisker eMotion z pakietem baterii o pojemności 140 kWh, który da się naładować w… kilka minut.
Caterpillar Ventures to firma-córka Caterpillara, czyli największego na świecie producenta maszyn wykorzystywanych w budownictwie. Inwestycja ze strony Caterpillar Ventures może oznaczać wysoki poziom talentów sprzedażowych Henrika Fiskera, który przekonał kogoś, że warto w niego zainwestować – ale może też sugerować więcej.
Otóż maszyny budowlane muszą dysponować dużymi momentami obrotowymi przy możliwie najniższych szybkościach obrotowych. Silniki elektryczne wydają się tutaj być idealne. Niestety, bez pojemnych ale zwartych baterii postęp się nie dokona – dlatego dziś ciężki sprzęt wykorzystuje przede wszystkim silniki Diesla. Niewykluczone zatem, że Caterpillar inwestuje w prace nad produktem, żeby w przyszłości z niego skorzystać.
> Najszybciej ładujący się „elektryk”? Toyota w… 2022 roku