Chińskie konsorcjum Future Mobility zapowiedziało, że do 2022 roku wypuści na rynek trzy samochody elektryczne. Jednym z nich ma być elektryczny SUV Byton, który ma zadebiutować na rynku już w czwartym kwartale 2019 roku.
Byton – nowa marka elektrycznych samochodów
Future Mobility składa się z ludzi, którzy wcześniej pracowali dla Nissana, Tesli i BMW. Firmie udało się zebrać 200 milionów dolarów na prace nad samochodem elektrycznym. Już teraz przedstawiciele firmy deklarują, że udało im się opracować crossovera, który za moment wejdzie w następną „poważną” fazę rozwoju.
> Elektryczny skuter Honda już w 2018 roku – wreszcie!
Jako że główni inwestorzy pochodzą z Chin, premiera auta ma się odbyć na chińskim rynku. Do Europy i Ameryki samochody pod marką Byton zawitają nieco później. Wszystkie auta mają być elektryczne i autonomiczne. Elektryczny SUV / crossover ma mieć zasięg ponad 300 mil (ponad 480 kilometrów).
Deklarowany zasięg elektrycznego SUV-a marki Byton (czerwony słupek) na tle rynku. Gdyby firmie udało się spełnić obietnice, miałaby jedno z najlepszych aut w kwestii zasięgu – mało kto wdziera się na „wyżynę Tesli” (stok po lewej) (c) www.elektrowoz.pl
20 minut ładowania = tydzień jazdy
Co ciekawe, przedstawiciele Future Mobility chcą, by ich samochody ładowały się w czasie potrzebnym na wypicie kawy (15-20 minut). Mimo tak krótkiego czasu przy stacji ładowania, autom miałoby wystarczyć energii na tydzień miejskiej jazdy.
> WARSZAWA – GDAŃSK. Lotos postawi 12 ładowarek, w tym 6 na A1 i A2
Samochód zamiast deski rozdzielczej ma mieć spory zestaw wyświetlaczy, który „będzie obsługiwał zarządzanie gestem”.
Poczekamy, zobaczymy… Od teasera do rynkowej premiery droga daleka. Choć obyśmy się zdziwili – tak jak to było w przypadku VW I.D. Buzz.