Niemiecki Handelsblatt twierdzi, że elektryczne BMW serii 5 – czyli BMW i5 – oraz elektryczne X1 – iX1? – dostały zielone światło i trafią do produkcji. Dziennik nie podał żadnych terminów, ale już dziś wiadomo, że ten drugi model rozwijany jest pod roboczą nazwą U15, a jego starszy brat właśnie zadebiutował w wersji hybrydowej, X1 xDrive25e.
Elektryczne BMW i5 oraz iX1 potwierdzone
O samochodach niewiele na razie wiadomo (źródło), spodziewamy się jednak, że wykorzystają baterie o pojemnościach od 50-60 kWh (iX1) do 80-110 kWh (i5). Wszystko po to, by zaoferować nabywcom co najmniej 300-330, a najlepiej 450+ kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu.
Gdyby BMW iX1 wykorzystało obecną platformę BMW X1, samochód miałby szansę na całkiem szybki debiut rynkowy. BMW zelektryfikowało właśnie ten model i wprowadziło na rynek wariant hybrydowy, jak gdyby spodziewając się rosnącego popytu segmencie:
> BMW X1 xDrive25e – nowa hybryda plug-in od BMW
Gdyby z kolei okazało się, że elektryczne BMW X1 powstanie na zupełnie nowej bazie, będziemy musieli odczekać 2-3 lata na zmianę pokoleniową.
Do 2023 roku niemiecki producent planuje wprowadzić na rynek 13 modeli aut elektrycznych. Uwzględniając powyższe sugestie można by zaryzykować taką oto listę (pogrubieniem zaznaczyliśmy modele oficjalnie wprowadzone lub zapowiedziane):
- Mini Electric – 2019 rok (już jest),
- BMW iX3 – 2020 rok,
- BMW iNext – 2021 rok,
- BMW i4 – 2021 rok,
- BMW iX1 (U15) – 2022?,
- BMW i5 – 2023?,
- BMW iX5 – 2023?,
- BMW i7 (G70) – 2023?
Jak widać w przeciekach pojawia się nieco ponad połowa z zapowiadanej liczby samochodów. To oznacza, że warianty czysto bateryjne zawitają do innych modeli i prawdopodobnie obejmą samochody mniejsze (225xe Active Tourer? BMW serii 3? BMW serii 1?) lub bazujące na już istniejących wariantach (BMW iX3 -> BMW iX4 itd.)
Zdjęcie otwierające: BMW i Vision Dynamics, wizja BMW i4 z 2017 roku (c) BMW