Financial Times dowiedział się, że BMW nie planuje bezpośredniego następcy dla BMW i3. Firma zamierza skupić się na elektryfikacji popularnych modeli oraz rozwijaniu BMW iNext oraz BMW i4. W 2023 roku planuje kolejny duży krok: wprowadzenie BMW i5, BMW iX5 oraz BMW i7.

Lista elektrycznych BMW, które zadebiutują w najbliższych latach

Jak wyznał Pieter Nota, dyrektor marketingu BMW, BMW i3 nie będzie miał bezpośredniego następcy. Wprowadzony na rynek w 2013 roku samochód był swego rodzaju eksperymentem, ale z czasem jego produkcja zostanie zakończona. Nie wiadomo jednak, kiedy dokładnie do tego dojdzie – szczególnie, że sprzedaż modelu ma się nieźle i nawet rośnie (źródło).

Nieoficjalnie mówi się, że i3 może zostać zastąpione przez podobnej wielkości crossovera, ale nadwoziem wykonanym z tańszej stali zamiast włókien węglowych. Ma to być model o roboczej nazwie U15, który na rynku mógłby otrzymać oznaczenie BMW iX1:

> BMW iX1 – mały elektryczny crossover w sprzedaży od 2023 roku?

Samo BMW oficjalnie mówi, że chce się skupić na elektryfikacji innych, bardziej popularnych modeli. Do 2023 roku do sprzedaży ma trafić aż 13 różnych elektryków niemieckiego producenta. O BMW iX3 (2020), BMW iNext (2021) i BMW i4 (2021) już wiemy. Są jednak kolejne zapowiedzi.

W 2023 roku mają się odbyć poważne premiery. Na rynek miałby trafić BMW iX5, czyli elektryczne BMW X5. W tym samym roku ma zadebiutować elektryczne BMW serii 5, czyli BMW i5. Do całkowitej elektryfikacji ma też dojść w najdroższej serii limuzyn: elektryczne BMW serii 7 o roboczej nazwie G70 ma zostać nazwane BMW i7.

G70 ma być zresztą dostępne w trzech edycjach: jako auto spalinowe, hybryda plugin oraz wspomniany czysty elektryk.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]