Według nieoficjalnych informacji, BMW i4 może trafić na rynek w dwóch wariantach: jako i4 80 sDrive oraz i4 80 xDrive. Obydwa modele mają być wyposażone w baterię o pojemności 80 kWh – tak przynajmniej interpretowane jest „80” w nazwie – ale pierwszy będzie miał jeden silnik, a drugi napęd na obie osie.

BMW i4: nowe dane techniczne, czyli wiemy coraz więcej

Bateria i4 o pojemności 80 kWh to mniej więcej tyle samo, ile dysponuje Tesla Model 3 (= 80,5 kWh według danych EPA), można się więc spodziewać, że pojemność dostępna dla użytkownika także będzie zbliżona (~75 kWh). Łatwo na tej podstawie obliczyć, że zasięg BMW i4 powinien wynieść 400-450 kilometrów – i to w trybie mieszanym przy normalnej jeździe. Dodajmy, że BMW obiecuje 550-700 kilometrów, ale deklaracje te powstały jeszcze w czasach NEDC, które zawyżało zasięgi o niemal 50 procent.

> Jaki naprawdę zasięg ma Tesla Model 3?

Czysto elektryczne BMW i4 ma trafić do sprzedaży w 2021 roku. Według deklaracji producenta ma to być samochód rodzinny, czyli należący do segmentu D. Auto wykorzysta piątą generację napędu elektrycznego (eDrive) i powstaje na platformie G2X – tej samej, która pojawi się w nowej serii 3 i 4 – ale wzorniczo będzie nawiązywać do serii Gran Coupe oraz linii „i”.

Model sDrive ma posiadać napęd na jedną oś, natomiast w i4 xDrive będą napędzane wszystkie cztery koła – czyli w samochodzie pojawią się co najmniej dwa silniki elektryczne. Samochód powstanie w Monachium, na rynku towarzyszyć mu będzie prawdopodobnie ostatnia generacja BMW i3 oraz pierwsza BMW iNext.

Przód BMW i4 posiada zamkniętą atrapę chłodnicy i charakterystyczne duże „nerki” (c) BMW

Nadwozie BMW i4 ma nawiązywać do serii Gran Coupe. Samochód będzie czterodrzwiowy, tak jak Tesla Model 3 (c) BMW

 

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 8 głosów Średnia: 4.6]