Krakowski dealer BMW, BMW Dobrzański, wymyślił sposób, żeby nie obniżać ceny BMW i3, ale wprowadzić do sprzedaży model pod dopłaty. Salon oferuje dwuletnie, fabrycznie nowe BMW i3 94 Ah (poprzedniej generacji) za 124 900 złotych, choć z wyposażenia wynika, że samochód powinien kosztować 188,3 tys. złotych.
BMW i3 z dopłatą w ramach programu Zielony Samochód? Tak, ale wcześniejsza generacja
Zacznijmy od specyfikacji. Oferowane i reklamowane auto to BMW i3 (2018) – oferta znajduje się TUTAJ – czyli:
- segment: B/B-SUV,
- bateria: 94 Ah / 27-30 (33) kWh,
- zasięg: do 183 km realnie,
- spalinowy generator energii / REx: nie (choć była taka wersja),
- moc: 125 kW (170 KM),
- moment obrotowy: 250 Nm,
- napęd: RWD (tył),
- liczba miejsc w środku: 4,
- moc ładowania: do 50 kW (DC), do 11 kW (AC),
- konkurencja: Hyundai Kona Electric 39,2 kWh (B-SUV, większy), Renault Zoe ZE 50 (większy, lepszy zasięg), Opel Corsa-e (lepszy zasięg), Peugeot e-208 (lepszy zasięg), Peugeot e-2008 (większy, lepszy zasięg), DS3 Crossoback E-Tense (większy, lepszy zasięg).
> Hyundai Kona Electric 39,2 kWh dostępny pod dopłaty, cena 105,8 lub 106,2 tys. zł z dofinansowaniem!
Zgodnie z wyliczeniem przekazanym nam przez pewnego Czytelnika, auto w bazowej wersji kosztuje 167 000 złotych, ale po wyposażeniu go w alarm, polski pakiet i port szybkiego ładowania CCS (to ważne) jego cena na papierze rośnie do prawie 188,3 tysiąca złotych. Jednak samochód można kupić za 124 900 złotych.
Z dopłatą cena BMW i3 (2018) zjedzie do 106 165 złotych.
Warto dodać, że opisywane BMW i3 ma automatyczną klimatyzację, aktywny tempomat z funkcją hamowania, pompę ciepła, podgrzewane fotele przednie, wielofunkcyjną kierownicę oraz pakiet serwisowy na 5 lat / 60 tysięcy kilometrów.
Minusy? Samochód jest fabrycznie nowy, ma znikomy przebieg, ale został wyprodukowany w 2018 roku, jego dwuletnia gwarancja producenta właśnie wygasa oraz stanowi poprzednią generację modelu. Obecna ma już baterię 120 Ah.
Warto dodać, że auto spełnia definicję „fabrycznej nowości”, ponieważ nie było rejestrowane i posiada minimalny przebieg. Wynika to z odpowiedzi Andrzeja Bittela, wiceministra infrastruktury z marca 2019 roku:
Program dopłat do aut elektrycznych Zielony Samochód trwa do 31 lipca 2020 roku:
Zdjęcia: (c) BMW Dobrzański / Otomoto
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że są to samochody, które miały jeździć w krakowskim carsharingu. Ich liczba jest więc ograniczona. Wzmianka na stronie Otomoto dotyczy gwarancji producenta, ale nie znosi naszego prawa do domagania się gwarancji od sprzedawcy lub też od skorzystania z rękojmi.
Spróbujemy uzyskać w NFOŚiGW informację, czy ten model kwalifikuje się na dopłatę.