Niemiecka firma Lion E-Mobility twierdzi, że stworzyła nową baterię, która nie wymaga sensorów napięcia i temperatury oraz szyny danych. Uwolnioną od czujników przestrzeń można wypełnić dodatkowymi ogniwami, które w BMW i3 pozwolą na osiągnięcie pojemności 90 kilowatogodzin (kWh).

BMW i3 z największą baterią? Lion E-Mobility ma prototyp i3 90 kWh

Firma Lion E-Mobility specjalizuje się w projektowaniu baterii. Zamiast klasycznych sensorów i szyny danych postanowiła wypełnić wnętrze baterii płynem 3M-Novec, który pozwala na „dźwiękową i optyczną komunikację między ogniwami” – to cytat z deklaracji producenta.

> Nowe BMW i3 z większymi bateriami od 2018/2019 roku – nawet 43,2 kWh

Efekty mają być oszałamiające: współczesne modele BMW i3 o pojemności baterii 33,84 kWh przejeżdżają około 183 kilometry na jednym ładowaniu (realne dane EPA). Tymczasem technologia Lion E-Mobility pozwala na stworzenie baterii Lion Smart Light wypełnionej ogniwami-paluszkami o łącznej pojemności 90+ kilowatogodzin, co pozwoliłoby BMW i3 na przejechanie 487 kilometrów na jednym ładowaniu!

Wykorzystanie płynnego wypełnienia baterii ma pozwolić na wysoką szybkość (moc) ładowania ogniw. Prototyp auta z baterią Lion E-Mobility ma zostać zaprezentowany jeszcze w tym roku.

A oto wideo z wykorzystania płynu 3M-Novec 1230 do chłodzenia procesora:

Informacja prasowa: LION E-Mobility AG: First Details of the LION Smart LIGHT Battery Concept

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Tesla 3 w Polsce – zalajkuj i zobacz:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 10 głosów Średnia: 4.6]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: