Niemiecka firma Lion E-Mobility twierdzi, że stworzyła nową baterię, która nie wymaga sensorów napięcia i temperatury oraz szyny danych. Uwolnioną od czujników przestrzeń można wypełnić dodatkowymi ogniwami, które w BMW i3 pozwolą na osiągnięcie pojemności 90 kilowatogodzin (kWh).
BMW i3 z największą baterią? Lion E-Mobility ma prototyp i3 90 kWh
Spis treści
Firma Lion E-Mobility specjalizuje się w projektowaniu baterii. Zamiast klasycznych sensorów i szyny danych postanowiła wypełnić wnętrze baterii płynem 3M-Novec, który pozwala na „dźwiękową i optyczną komunikację między ogniwami” – to cytat z deklaracji producenta.
> Nowe BMW i3 z większymi bateriami od 2018/2019 roku – nawet 43,2 kWh
Efekty mają być oszałamiające: współczesne modele BMW i3 o pojemności baterii 33,84 kWh przejeżdżają około 183 kilometry na jednym ładowaniu (realne dane EPA). Tymczasem technologia Lion E-Mobility pozwala na stworzenie baterii Lion Smart Light wypełnionej ogniwami-paluszkami o łącznej pojemności 90+ kilowatogodzin, co pozwoliłoby BMW i3 na przejechanie 487 kilometrów na jednym ładowaniu!
Wykorzystanie płynnego wypełnienia baterii ma pozwolić na wysoką szybkość (moc) ładowania ogniw. Prototyp auta z baterią Lion E-Mobility ma zostać zaprezentowany jeszcze w tym roku.
A oto wideo z wykorzystania płynu 3M-Novec 1230 do chłodzenia procesora:
Informacja prasowa: LION E-Mobility AG: First Details of the LION Smart LIGHT Battery Concept
|REKLAMA|
|/REKLAMA|