Grupa Renault opublikowała skonsolidowany raport za rok 2019. Zapowiedziano w nim, że w roku obecnym dojdzie do przyspieszenia ofensywy w dziedzinie elektryfikacji za sprawą hybryd plug-in (E-Tech), nowego Renault Zoe oraz, co najciekawsze, Renault Twingo ZE. Jeszcze niedawno ten ostatni planowany był na rok 2022.
Statystyki Grupy Renault za rok 2019 i plany na rok 2020
Spis treści
Zgodnie z podsumowaniem roku 2019, Grupa Renault sprzedała w nim 3,8 miliona samochodów i utrzymała udział wynoszący 4,25 procent. Auta elektryczne znalazły w tym okresie 62 447 nabywców, sprzedaż Zoe wzrosła o 19,1 procent do 47 027 egzemplarzy (źródło). To nieco zaskakujące, jeśli wziąć pod uwagę, że w tej chwili Tesla osiąga lepsze wyniki w kwartał, chociaż elektryki kalifornijskiego producenta są co najmniej o 80 procent droższe.
Jednak najważniejsze może nastąpić w roku 2020. Wbrew wcześniejszym planom (ilustracja poniżej), elektryczne Renault Twingo IV ma trafić do sprzedaży w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy.

Strategia Renault, która wyszła na jaw kilka miesięcy temu. Wygląda na to, że nie jest już aktualna (c) Renault
Renault Twingo ZE – spodziewane dane techniczne
Renault Twingo jest samochodem segmentu A, małym autem miejskim, bezpośrednim konkurentem Fiata Pandy, Toyoty Aygo czy VW e-Up. Zanosi się więc na to, że wersja elektryczna będzie miała baterię o pojemności około 25-35 kWh, która wystarczy na przejechanie 150-200 kilometrów na jednym ładowaniu.
> Renault K-ZE trafi jako tani samochód elektryczny do Europy. Możliwe, że pod marką Dacia [Autocar]
Ze spekulacjami możemy pójść jeszcze dalej: jeśli Renault jest w stanie obniżyć cenę Zoe ZE 50 do 125 tysięcy złotych, to takie Twingo nie powinno kosztować więcej niż 75-90 tysięcy złotych (kwota bazowa), żeby było w stanie konkurować ze Skodą CitigoE iV. A to oznacza, że z ewentualną dopłatą cena Renault Twingo ZE będzie niewiele wyższa niż wersji spalinowej.
Zdjęcie otwierające: aktorka Katarzyna Glinka z limitowanym Renault Twingo Bizuu w wersji spalinowej. Fotografia ilustracyjna, nie przedstawia nowej generacji Twingo ZE (c) Renault