Analityk motoryzacyjny, Matthias Schmidt, dopatrzył się w niemieckich rejestracjach w marcu 2020 niewielkiej liczby elektrycznych Audi A1. Kwestia jest o tyle zagadkowa, że koncern Volkswagena nie dysponuje dziś platformą dla takich aut: MEB jest za duże, VW e-Up – za mały.
Elektryczne Audi A1 może być odpowiednikiem Volkswagena ID.2 na platformie MEB Entry
Kilka miesięcy temu Audi chwaliło się, że w swoich autach elektrycznych będzie stosować aż cztery różne platformy:
- MLB Evo – wywodzi się ze spalinowej MLB, zastosowano ją w Audi e-tron / e-tron Sportback,
- J1 – jest w Porsche Taycan, pojawi się w Audi e-tron GT,
- MEB – tę widzieliśmy już w VW ID.3 i VW ID.4, a zobaczymy jeszcze w Audi Q4 e-tron,
- PPE – o tej na razie wiadomo najmniej, ale ze względu na możliwości trafi do większych SUV-ów i limuzyn, w tym prawdopodobnie do Porsche Taycan Cross Turismo.
W całej tej gamie rozwiązań – która jest większa niż liczba modeli elektrycznych Audi! – na próżno szukać bazy nadającej się do zastosowania w Audi A1, a więc samochodzie segmentu B. Najmniejsza jest MEB, jednak zaprojektowano ją z myślą o segmentach C i D.
Koncern Volkswagena dysponuje jednak dwoma rozwiązaniami, które teoretycznie pasowałyby do elektrycznego Audi A1. Jednym, mniej prawdopodobnym, jest rozdmuchany wariant Volkswagena e-Up. Tyle że VW e-Up za parę lat zostanie wyparty z rynku przez innego elektryka opartego na platformie znanej nam dziś tylko z nazwy: MEB Entry.
> Czyżby nadchodziło elektryczne Audi A1 na bazie uproszczonej platformy MEB?
I tu dochodzimy do sedna. Analityk motoryzacyjny mówi wprost: niewykluczone, że te elektryczne Audi A1 są mułami testowymi dla auta opartego na MEB, które wkrótce zjedzie z taśm montażowych fabryki w Zwickau.
A jeśli tak, to może chodzić o Volkswagena ID.2, auto segmentu B- lub B-SUV, pozycjonowanego jako mocna konkurencja Renault Zoe czy Kii e-Soul. Oczywiście mogą to być również testy prawdziwego elektrycznego Audi A1 lub coś zupełnie nowego, co miałoby szansę zrobić na rynku drobne zamieszanie: Audi A2 e-tron, elektryczne Audi A2.
To byłby powrót legendy w wielkim stylu.
Zdjęcie otwierające: spalinowe Audi A1 Sportback (c) Audi