Audi pokazało dziś drugą wersję nadwoziową Audi Q4 e-tron: Audi Q4 Sportback e-tron [concept]. Mamy więc samochód o obiecujących parametrach technicznych, o ciekawych liniach nadwozia, który… nie będzie na razie sprzedawany. Dostawy ruszą latem 2021 roku, teraz oglądamy tylko koncept.
Audi Q4 Sportback e-tron: dane techniczne i wszystko, co wiemy
…bo wiemy wszystko już od roku.
Audi Q4 Sportback e-tron to po prostu Q4 e-tron w innej wersji nadwoziowej. Samochód wykorzystuje platformę MEB, ma baterię o pojemności 77 (82) kWh, dwa silniki (po jednym na oś) o sumarycznej maksymalnej mocy 225 kW (306 KM) i obiecuje zasięg wynoszący 450 jednostek WLTP. Czyli około 385 kilometrów realnie.
Porównajcie to z danymi technicznymi Audi Q4 e-tron, które podaliśmy zapowiadając premierę wersji Sportback. Albo nie porównujcie, nie musicie – wszystko zostało po staremu.
Jedyna zmiana to nadwozie: opadająca łagodniej ku tyłowi linia dachu oznacza prawdopodobnie nieco mniej miejsca nad głowami na tylnej kanapie. Podkreślony tylny dyfuzor jest wizualnie agresywniejszy niż w wersji Q4 e-tron, wygląda nieco, jakby został na siłę rozciągnięty z podwozia. Nam kojarzy się z zadartą podeszwą buta sportowego.
Jedni lubią buty sportowe, inni – niekoniecznie.
Sytuację ratuje pas świetlny ciągnący się przez całą szerokość bagażnika oraz spojler nasuwający skojarzenia z Porsche.
> Audi A9 e-tron celem pracy projektu Artemis w Audi? [Autocar]
Niestety, ta cała „światowa premiera”, to tylko pokaz koncepcyjnej wersji samochodu, która nie nadaje się do sprzedaży. Dzieło sztuki projektowej w dwóch wariantach, które trafi do pierwszych klientów najwcześniej latem 2021 roku. A to wszystko przez platformę MEB i jej felerne oprogramowanie. Ma być wstępnie gotowe we wrześniu, a dopieczone i działające pod koniec 2020 roku lub na początku roku 2021.
To frustrujące.
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: