Już dziś będzie miała miejsce transmisja na żywo z premiery Audi Q4 Sportback e-tron [concept], pierwszego samochodu elektrycznego Audi na platformie MEB w drugiej wersji nadwoziowej. Spodziewajmy się SUV-a coupe górnej części segmentu C z bateriami o pojemności 77 (82) kWh oraz osiągów i wyposażenia na miarę Audi.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: zamieszczone w treści zdjęcia to renderingi Audi Q4 e-tron nie-Sportback. Dzisiejsza prezentacja dotyczy bliźniaka pokazywanego samochodu w wersji nadwoziowej SUV-coupe.

Audi Q4 Sportback e-tron concept – premiera na żywo w internecie

Stream live można oglądać na YouTube albo wykorzystując embed zamieszczony poniżej:

Audi Q4 Sportback e-tron jest drugim po Q4 e-tron modelem Audi, który wykorzysta platformę zaprojektowaną z myślą wyłącznie o autach elektrycznych. Baza nosi nazwę MEB i została opracowana przez Volkswagena – jeździ na niej m.in. VW ID.3, VW ID.4 i Skoda Enyaq iV.

Oprócz MEB Audi stosuje MLB Evo (Audi e-tron), a w przyszłości wykorzysta też PPE (Audi „sportback”, bez finalnej nazwy) i Porsche J1 (Audi Sportback e-tron GT).

> Audi i Porsche ścięło koszty platformy PPE po rozebraniu Tesli Model 3. Tesla okazała się za dobra

Wymiary Audi Q4 Sportback e-tron są już częściowo znane: wariant Q4 e-tron będzie miał 4,59 metra długości, więc wersja Sportback będzie zapewne zbliżona. Silniki samochodu mają mieć w sumie 225 kW (306 KM) mocy, deklarowany przez producenta w 2019 roku zasięg Q4 e-tron wynosił 450 jednostek WLTP. To około 385 kilometrów zasięgu realnego w trybie mieszanym.

Nie wiemy, czy liczby te zostaną podtrzymane podczas dzisiejszej premiery – przy prezentacji „dużego” Audi e-tron Sportback (2020) okazało się, że zasięg samochodu urósł w stosunku do wersji e-tron Quattro (2019).

Według portalu Car and Driver, cena Audi Q4 e-tron ma być niewiele wyższa niż cena Audi Q5. Warianty w atrakcyjniejszym nadwoziu (Q4 e-tron vs Q4 Sportback e-tron) są zwykle minimalnie droższe. Jako że Q5 i Q4 e-tron/Sportback e-tron powinny być zbliżone rozmiarowo, wybór między spalinowym Q5 i elektrycznym Q4 e-tron będzie oczywisty 🙂

Zakładając, że Car and Driver się nie myli, polska cena Audi Q4 Sportback e-tron – niekoniecznie z największą baterią – powinna startować od około 230-240 tysięcy złotych.

> Audi A9 e-tron celem pracy projektu Artemis w Audi? [Autocar]

Bezpośrednimi konkurentami samochodu będą Volkswagen ID.4, Skoda Enyaq iV i Volvo XC40 Recharge. O segment wyżej ulokowane są BMW iX3, Mercedes EQC, Tesla Model Y i Jaguar I-Pace.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 4]