Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Audi podaje przybliżone daty końca produkcji spalinowych A4, A6 i A8. Dotyczy to również hybryd plug-in

Markus Duesmann, prezes Audi, podał na łamach niemieckiego pisma Manager Magazin szacunkowe daty wyznaczające koniec produkcji spalinowych wariantów Audi A4 / A6 / A8 [w Europie]. Przypadają one na naszą dekadę i, co ważne, dotyczą też hybryd ładowanych z gniazdka, bo ich rola ma być coraz mniej istotna.

Audi A4, A6, A8 – jeszcze tylko jedna generacja i koniec

Zgodnie z informacjami cytowanymi przez Manager Magazin, nowe Audi A4 i A6 mają trafić na rynek w 2023 roku, czyli odpowiednio 8 (A4 B9/8W) lub 5 lat (A6 C8/4K) po obecnych generacjach. Elektryczne warianty modeli mają zostać zaprezentowane niedługo później, a spalinowe mają być stopniowo wycofywane, ponieważ Audi nie będzie chciało ich utrzymywać. Z tego wniosek, że znikną z oferty najpóźniej w momencie kolejnego odświeżenia gamy modelowej, pod koniec dekady (źródło).

Audi A8 z kolei ma zostać odświeżone pod koniec bieżącego roku i zanosi się na to, że będziemy mieli do czynienia z ostatnią generacją wykorzystującą silniki spalinowe. Producent – domyśla się Manager Magazin – nie chce polegać na hybrydach plug-in, ponieważ dodatkowe kredyty za ten rodzaj napędu stopniowo wygasną, a politycy raczej odwrócą się od mieszanego zespołu napędowego. Wszystko przez rozbieżności między papierową i realną emisją dwutlenku węgla, która może wpędzić Niemcy w kłopoty.

Silniki spalinowe znikną za 10, maksymalnie 15 lat. Cała gama platform dla aut elektrycznych

Manager Magazin wyciąga wnioski ze słów Duesmanna, tymczasem Wirtschaftswoche usłyszał wprost, że Audi pracuje właśnie nad terminarzem wycofania silników spalinowych z gamy. Ma do tego dojść w ciągu następnych 10, może 15 lat.

Jeśli chodzi o zaplecze technologiczne, Audi dysponuje już całą gamą platform, na których może budować modele elektryczne. MEB Volkswagena może zostać wykorzystane w segmentach C i D, J1 Porsche w segmencie E (patrz: Audi e-tron GT), PPE w segmentach od D w górę. Jest też obecna MLBevo, na bazie której powstało Audi e-tron / e-tron Sportback, a która też ma przed sobą jeszcze kilka lat życia.

> Audi i Porsche ścięło koszty platformy PPE po rozebraniu Tesli Model 3. Tesla okazała się za dobra

W 2024 roku na rynek ma trafić nowe elektryczne Audi będące efektem prac projektu Artemis. Jego koncept ma zostać zaprezentowany jeszcze w tym, 2021 roku.

Zdjęcie otwierające: Audi A6 Allroad Quattro (c) Audi

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 3.3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version