Euro NCAP przeprowadził testy zderzeniowe Audi e-tron. Samochód zdobył 5 gwiazdek na 5 możliwych, jednak wypadł trochę słabiej niż Tesla Model 3, która powoli staje się benchmarkiem dla całej branży motoryzacyjnej. Piorunujące wrażenie robi porównanie e-tron i Q7 przy zderzeniach bocznych.
Test zderzeniowy Audi e-tron wedłud Euro NCAP
Poszczególne poziomy bezpieczeństwa elektrycznego Audi określono na:
- 91 procent dla dorosłych: kierowcy i pasażera,
- 85 procent dla dzieci (pasażerów),
- 71 procent dla przechodniów,
- 76 procent za systemy wspomagające kierowcę.
Dla porównania Tesla Model 3 zdobyła odpowiednio 96 / 86 / 74 / 94 procent. Nie oznacza to jednak, że Audi jest niebezpieczne. Właściwie we wszystkich testach oprócz zderzeń bocznych nie dochodzi do penetracji kabiny, co jest kluczowe przy trosce o ciało człowieka. Z kolei przy tych ostatnich penetracja jest niewielka, ponieważ większą część energii bierze na siebie – jak można się domyślać – pakiet baterii umieszczony w podłodze.
Warto porównać, jak przy takim samym uderzeniu zachowuje się siostrzany spalinowy model, czyli Audi Q7, który również osiągnął 5/5 gwiazdek. Rola solidnej puszki z akumulatorami znajdującej się pod stopami pasażerów, która bierze na siebie impet kolizji, jest tutaj trudna do przecenienia:
W testach drogowych Audi e-tron zdołało uniknąć wszystkich zderzeń, także w przypadku sylwetek pojawiających się nagle zza samochodów.
> NIEMCY. Audi nawołuje do właścicieli Tesli, daje e-trona na 2 dni i 1 000 km jazdy
Audi e-tron porównaliśmy do Tesli Model 3, warto wszak dodać, że głównym konkurentem Audi e-tron jest Tesla Model X. Ta jednak nie została przetestowana przez Euro NCAP. Prawdopodobnie dopuszczono ją do sprzedaży bazując na ocenie Tesli Model S, ponieważ samochody są do siebie podobne konstrukcyjnie.
Cały test zderzeniowy Audi e-tron można obejrzeć tutaj, a raport ściągnąć STĄD: