Audi zaprezentowało Audi AI:ME, średniej wielkości samochód elektryczny obsługujący technologię jazdy autonomicznej 4. poziomu. Auto nawiązuje do modelu Aicon, jednak z naszego punktu widzenia ważniejszy jest tutaj inny sygnał: Audi pracuje nad małym elektrykiem, prawdopodobnie zbudowanym na bazie platformy MEB.
Audi AI:ME – „wizja autonomicznego samochodu do miasta”
Audi AI:ME ma 4,3 metra długości i 1,9 metra szerokości, teoretycznie więc należy do segmentu C. Jednak dzięki wysokości wynoszącej 1,52 metra i rozstawowi osi równemu 2,77 metra ma oferować w środku tyle przestrzeni, ile samochód o klasę wyższy. Stosowane przez Volkswagena porównania VW ID. [Neo] z Passatem narzucają się same – szczególnie, że rozstaw osi w tym ostatnim wynosi 2,79 metra.
> Mieliśmy rację! Volkswagen ID. z bateriami 45 kWh! Dostępne też modele 58 i 77 kWh [OFICJALNE DANE]
Elektryczne Audi AI:ME ma baterię o pojemności 65 kWh i jeden silnik o mocy 125 kW (170 KM), który napędza koła tylne. Styl reflektorów nawiązuje do Audi Aicon, czyli modelu sprzed dwóch lat, który w przyszłej dekadzie ma zaoferować jazdę całkowicie autonomiczną.
Kompaktowe elektryczne Audi obsługuje autonomię czwartego, przedostatniego poziomu – interwencja kierowcy będzie zatem ograniczona do wyjątkowych sytuacji, a większość tras auto powinno pokonywać samodzielnie. Zaprezentowany w Szanghaju 2019 samochód ma siedzenia w konfiguracji 2+X, gdzie X oznacza możliwość różnej konfiguracji wnętrza. W wariancie pokazywanym na wystawie samochód miał z tyłu po prostu kanapę.
Choć opis Audi AI:ME jest wyjątkowo szczegółowy (źródło), zabrakło w nim konkretów na temat ewentualnej produkcji auta, nie wspominając już o cenie. Niewykluczone, że Audi testuje rynek, a na wprowadzenie modelu do oferty zdecyduje się wtedy, gdy droższe Audi e-tron czy Audi Q4 e-tron przestaną cieszyć się zainteresowaniem.