Nieco ponad miesiąc temu wyliczaliśmy pojemność akumulatorów Volkswagena ID. / ID. Neo / ID.3 na 45 kWh. AutoExpress spekulował, że będzie to raczej 48 kWh. Dziś znane są już oficjalne dane: bateria Volkswagena ID. będzie miała 45, 58 oraz 77 kWh pojemności użytecznej. Na niemieckiej stronie Volkswagena udostępniono też licznik, który odmierza czas do uruchomienia mechanizmu rezerwacji.
Volkswagen ID.: dane techniczne i wszystko, co wiemy
Zgodnie z licznikiem widocznym na stronie producenta, system zamówień Volkswagena ID. zostanie otwarty środę, 8 maja, o godzinie 13.10. Producent ujawnia przy okazji pojemności baterii samochodu (źródło, na dole):
- Volkswagen ID. 45 kWh z zasięgiem 230-330 kilometrów,
- Volkswagen ID. 58 kWh z zasięgiem 300-420 kilometrów,
- Volkswagen ID. 77 kWh z zasięgiem 390-550 kilometrów.
Volkswagen informuje, że liczby zostały oszacowane zgodnie z procedurą WLTP. Mamy jednak wrażenie, że najniższe wartości (230, 300, 390 km) informują o zasięgach autostradowych samochodów przy jeździe z szybkością 120 km/h (wartość licznikowa). Nasze wrażenia mogą być mylne, ale podobne liczby otrzymujemy w wyniku przeprowadzonych naprędce obliczeń – a te już kilka tygodni temu sugerowały nam, że pojemność baterii VW ID. wyniesie 45 kWh, gdy reszta świata sugerowała 48 kWh:
> Pojemność akumulatorów Volkswagena ID.3 (Neo) wyniesie 45 oraz 62 kWh?
Volkswagen ID. / ID.3 / ID. Neo jest pierwszym samochodem elektrycznym Volkswagena zbudowanym na platformie MEB. W podstawowej wersji będzie miał napęd na tył, powinny pojawić się też warianty z napędem na obie osie. Ogniwa baterii dostarczy prawdopodobnie LG Chem. Samochód będzie należał do segmentu C, ma jednak oferować w kabinie „przestrzeń porównywalną do Passata”. Cena Volkswagena ID. w Polsce ma się rozpoczynać poniżej 130 tysięcy złotych.
Rezerwacje elektrycznego Volkswagena ruszą także w Polsce. Cena: poniżej 130 tysięcy złotych
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: pojemność „48 kWh” podawana przez AutoExpress i wiele innych mediów może być równie prawdziwa i oznaczać pojemność baterii brutto (całkowitą). Innymi słowy: 58 kWh pojemności użytecznej (netto) może odpowiadać 62 kWh pojemności całkowitej z Seata el-Borna. Wartość brutto podaje na przykład Nissan, ale jest ona równie przydatna w normalnym użytkowaniu jak pensja brutto.