Nieco ponad miesiąc temu wyliczaliśmy pojemność akumulatorów Volkswagena ID. / ID. Neo / ID.3 na 45 kWh. AutoExpress spekulował, że będzie to raczej 48 kWh. Dziś znane są już oficjalne dane: bateria Volkswagena ID. będzie miała 45, 58 oraz 77 kWh pojemności użytecznej. Na niemieckiej stronie Volkswagena udostępniono też licznik, który odmierza czas do uruchomienia mechanizmu rezerwacji.

Volkswagen ID.: dane techniczne i wszystko, co wiemy

Zgodnie z licznikiem widocznym na stronie producenta, system zamówień Volkswagena ID. zostanie otwarty środę, 8 maja, o godzinie 13.10. Producent ujawnia przy okazji pojemności baterii samochodu (źródło, na dole):

  • Volkswagen ID. 45 kWh z zasięgiem 230-330 kilometrów,
  • Volkswagen ID. 58 kWh z zasięgiem 300-420 kilometrów,
  • Volkswagen ID. 77 kWh z zasięgiem 390-550 kilometrów.

Volkswagen informuje, że liczby zostały oszacowane zgodnie z procedurą WLTP. Mamy jednak wrażenie, że najniższe wartości (230, 300, 390 km) informują o zasięgach autostradowych samochodów przy jeździe z szybkością 120 km/h (wartość licznikowa). Nasze wrażenia mogą być mylne, ale podobne liczby otrzymujemy w wyniku przeprowadzonych naprędce obliczeń – a te już kilka tygodni temu sugerowały nam, że pojemność baterii VW ID. wyniesie 45 kWh, gdy reszta świata sugerowała 48 kWh:

> Pojemność akumulatorów Volkswagena ID.3 (Neo) wyniesie 45 oraz 62 kWh?

Volkswagen ID. / ID.3 / ID. Neo jest pierwszym samochodem elektrycznym Volkswagena zbudowanym na platformie MEB. W podstawowej wersji będzie miał napęd na tył, powinny pojawić się też warianty z napędem na obie osie. Ogniwa baterii dostarczy prawdopodobnie LG Chem. Samochód będzie należał do segmentu C, ma jednak oferować w kabinie „przestrzeń porównywalną do Passata”. Cena Volkswagena ID. w Polsce ma się rozpoczynać poniżej 130 tysięcy złotych.

Rezerwacje elektrycznego Volkswagena ruszą także w Polsce. Cena: poniżej 130 tysięcy złotych

Wszystkie powyższe zdjęcia to zamaskowane prototypy. Tę wizualizację natomiast stworzył Motor1.com. Może, ale nie musi ona oddawać prawdziwego wyglądu Volkswagena ID. (c) Motor1.com

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: pojemność „48 kWh” podawana przez AutoExpress i wiele innych mediów może być równie prawdziwa i oznaczać pojemność baterii brutto (całkowitą). Innymi słowy: 58 kWh pojemności użytecznej (netto) może odpowiadać 62 kWh pojemności całkowitej z Seata el-Borna. Wartość brutto podaje na przykład Nissan, ale jest ona równie przydatna w normalnym użytkowaniu jak pensja brutto.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]