Henrik Fisker to projektant, który kilkanaście lat temu pracował dla marki Aston Martin. Teraz jednak Fisker działa na własną rękę: zaprojektował samochód elektryczny Fisker eMotion, który ma zostać oficjalnie zaprezentowany na targach CES 2018. Co ciekawe, nowy Aston Martin Vantage wygląda z tyłu niemal identycznie.

Nowy Aston Martin Vantage vs Fisker eMotion

Na ewidentne podobieństwo obu samochodów zwrócił na Twitterze dziennikarz Car and Driver Tony Markovich. I rzeczywiście, linie tyłu obu samochodów są praktycznie identyczne, Aston Martin inaczej tylko ozdobił okolice rur wydechowych:

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Skąd podobieństwa eMotion i Vantage?

Nie wiadomo. Oficjalnie Henrik Fisker nie brał udziału w projektowaniu ostatniej wersji Astona Martina, a z firmą nie współpracuje od 2005 roku. Niewykluczone zatem, że marka albo wykorzystała jakieś jego starsze szkice, albo też dojdzie do niespodziewanego połączenia obu produktów. Sądząc po ostrej sądowej walce Fiskera i Astona Martina w latach 2015-2016, będziemy mieli do czynienia raczej z wojną…

Aston Martin Vantage

Nowy Aston Martin Vantage (2018) został właśnie zaprezentowany. Nadwozie obecnego wcielenia unowocześnia linię DB10 z Jamesa Bonda. Pod maską pojawił się spalinowy silnik AMG V8 z DB11 o pojemności 4.0 litra.

Fisker eMotion

Fisker eMotion z kolei to samochód całkowicie elektryczny. Na razie znamy go tylko z opowieści jego twórcy, który deklaruje, że w samochodzie obecne są akumulatory o pojemności 145 kilowatogodzin (kWh), co przełoży się na zasięg Fisker eMotion równy 644 kilometrom. Docelowo baterie zostaną wymienione na takie ze stałym elektrolitem (ang. solid-state), które mają dać Fisker eMotion zasięg 1 127 kilometrów!

Informacje o zasięgu i pojemności baterii są podawane na stronie internetowej, jednak żadna nie została potwierdzona przez niezależne medium. EMotion ma zadebiutować dopiero w trakcie targów Computer Electronics Show 2018 w Las Vegas.

 

Bazowa Cena Fisker eMotion to 129 900 dolarów, czyli równowartość 466 tysięcy złotych netto.

Arcydzieła inżynierii na drodze – zalajkuj i ZOBACZ:

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]