Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Alfa Romeo Brennero siostrą Fiata Seicento. Z fabryki ma wyjechać w 2024 r. Alfa Romeo Stelvio EV w ~2026 r. [Autocar]

Brytyjski Autocar utrzymuje, że w 2024 roku na rynek trafi elektryczna Alfa Romeo Brennero, siostra Jeepa Avengera i tajemniczego Fiata Seicento vel 600 vel Punto, czyli kolejny samochód model zbudowany na platformie eCMP. Z kolei tuż po połowie dekady na rynku zadebiutować ma elektryczna Alfa Romeo Stelvio – ta ma powstać na platformie STLA Large.

Nowe elektryki Alfa Romeo

W przypadku Brennero pewna nie jest ani data, ani nazwa, ani nawet platforma. Autocar spodziewa się, że samochód powstanie na platformie STLA Small, Jeep Avenger tymczasem powstaje na bazie eCMP i zanosi się na to, że Brennero zjedzie z tej samej linii produkcyjnej w Tychach. Jeżeli tak, to auto będzie niewielkim crossoverem z baterią o pojemności 54 (51) kWh i silnikiem o mocy 115 kW/156 KM napędzającym przednie koła. Raczej bez możliwości napędu na tył czy obie osie.

Podwozie Peugeota e-2008 jako przykład wdrożenia na platformie eCMP (c) PlaneteGT TV / YouTube

Stylistycznie samochód może nawiązywać do Giulietty, marka chciałaby być obecna w segmentach popularnych, żeby urosnąć. Z „emocjonalnej” ma się stać „racjonalna”, ujawnił Autocarowi poprzedni brytyjski szef marki, Damien Dally. To interesująca zapowiedź, oznacza bowiem, że klaruje nam się porządek cenowy na platformie eCMP, Alfa Romeo Brennero byłaby tańsza niż Jeep Avenger.

Na drugim końcu skali znajduje się Alfa Romeo Stelvio EV, nowa generacja modelu, która na rynek trafi w 2026 roku. Dlaczego musi być elektryczna? Ano dlatego, że od 2027 roku marka chce wprowadzać na rynek wyłącznie elektryki. Bliskim krewniakiem tego ostatniego modelu ma być limuzyna o dużym zasięgu, żeby nabywcy nie musieli godzić się na kompromisy przy przejściu z auta spalinowego na elektryczne.

Autocar spodziewa się, że samochód zyska baterię o pojemności 100 kWh, która pozwoli mu na przejechanie 800 jednostek WLTP – niczym w koncepcyjnym Peugeocie Inception. Tylko częściowo pasuje to do deklaracji dotyczących platformy, portal zakłada bowiem, że samochód powstanie na bazie STLA Large, a ta ma się zaczynać powyżej 100 kWh. Dla porównania: nowy VW ID.7 ma w przyszłości otrzymać baterię o pojemności 91 (86) kWh, choć zacznie od 82 (77) kWh.

Nota od redakcji Elektrowozu: strona w Wikipedii poświęcona Jeepowi Avengerowi błędnie informuje, że samochód powstaje na platformie STLA Small. Pojazdy na tej bazie mają zadebiutować jako ostatnie, po STLA Medium (np. Peugeot e-3008), STLA Frame (Ram 1500 REV) i STLA Large.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version