Jak co miesiąc przeglądamy ceny samochodów elektrycznych w Polsce. Rekomendujemy też auta najtańsze, najrozsądniejsze w zakupie oraz spekulujemy na temat cen pojazdów, które dopiero zawitają w sprzedaży.
Ceny: samochody elektryczne w Polsce od 94,5 tysiąca złotych
Spis treści
Najtańszym samochodem elektrycznym w Polsce w lipcu 2018 roku jest dwuosobowy Smart ED/EQ (segment A), którego cena rozpoczyna się od 94,5 tysiąca złotych. Auto oferuje 93 kilometry realnego zasięgu w trybie mieszanym i około 100-110 kilometrów zasięgu podczas jazdy wyłącznie w mieście. Podobne parametry oferuje czteroosobowy Smart ForFour, który kosztuje 96 tysięcy złotych.
Smart EQ (c) Smart
Najtańszym samochodem w segmencie B – czyli segmencie Toyoty Yaris – nadal pozostaje Renault Zoe. Auto z silnikiem Renault o mocy 90 KM (Renault Zoe ZE 40 R90) w podstawowej wersji wyposażeniowej kosztuje 132,5 tysiąca złotych. Oferuje realny zasięg około 250-270 kilometrów na jednym ładowaniu.
Renault Zoe (c) Renault
W segmencie C najtańszym modelem jest Nissan Leaf (2018) w wersji wyposażeniowej Acenta. Cena samochodu wynosi około 149 tysięcy złotych, ale należy pamiętać, że dokupić pompę ciepła i podgrzewanie siedzeń. Może to ponieść koszt zakupu auta o około 3 tysiące złotych. Możemy też zostać przekonani do wyboru droższego modelu N-Connecta, który pompę ciepła ma już w standardzie. Realny zasięg Nissana Leafa w dobrych warunkach to 243 kilometry w trybie jazdy mieszanej; w mieście będzie to około 270-280 kilometrów.
Nissan Leaf Acenta (c) Nissan
Wśród samochodów dostawczych właściwie jedynym wyborem jest Nissan e-NV200, którego cena rozpoczyna się od 157 tysięcy złotych. Realny zasięg samochodu w trybie mieszanym to 188 kilometrów.
Elektryczny dostawczak Nissan e-NV200 (c) Nissan
Samochody wyczekiwane i inne
Jednym z najbardziej wyczekiwanych samochodów jest Hyundai Kona Electric; ceny samochodu w Polsce nie są znane, ale według naszych obliczeń wariant z baterią 39,2 kWh będzie rozpoczynał się od około 159 tysięcy złotych. Najbardziej pożądana wersja z baterią 64 kWh i realnym zasięgiem 402 km (w mieście: 470 km) będzie kosztowała niecałe 200 tysięcy złotych.
> Volvo XC60 B4 / B5 – takie oznaczenia uzyskają elektryczne Volvo XC60?
Oprócz tego w Polsce dostępne jest nietuzinkowe BMW i3 (segment B), którego cena startuje od 165 tysięcy złotych oraz Hyundai Ioniq Electric – najbardziej oszczędny samochód elektryczny na świecie – kosztujący od 157,5 tysiąca złotych (realny zasięg: 200 km). Do wyboru mamy też elektrycznego VW e-Golfa i VW e-Up.
Tesla? Ceny od 386 tysięcy złotych
Najtańsza nowa Tesla Model S 75D kosztuje 71 980 euro netto, co po przeliczeniu według aktualnego kursu i po uwzględnieniu podatku VAT daje kwotę około 386 tysięcy złotych brutto. Samochód posiada napęd na obie osie (AWD), a bateria o pojemności 75 kWh pozwala na realny zasięg wynoszący 383 kilometry na jednym ładowaniu.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|